НОВИНИ

Готова е конструкцията на платното за Кулата при тунел "Железница" на АМ "Струма"

готова конструкцията платното кулата тунел железница bdquoструма
Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
09:42, 10.08.2021
Чете се за: 03:42 мин.
У нас
Слушай новината

Успешно приключи избутването на последния 21-ви сегмент от платното за Кулата на виадукта, който се изгражда преди тунел "Железница" на автомагистрала "Струма", от София към Гърция.

Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия.

Всички строителни работи се извършват без спиране на интензивния трафик по Е79. През октомври м.г. беше изградено платното за столицата. След това строителите започнаха работа по платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено през декември 2021 г.

Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за Кулата е с дължина 510 м, а за София - 560 м. Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.

Напредва работата и по прокопаването на тунел "Железница" – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Пробивът на тунел "Железница" е завършен и сбойката за лява тръба бе на 23 февруари т.г., а за дясната на 27 февруари т.г. Изпълнени са всички комбинирани аварийни ниши в двете тръби. Прокопани са и 6-те аварийни свързващи галерии – 2 автомобилни и 4 пешеходни.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопаваха около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Строителните дейности започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението. Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км.

В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Мними данъчни измамиха търговец в Созопол
Мними данъчни измамиха търговец в Созопол
"Тоника СВ" с концерт за публиката в София
"Тоника СВ" с концерт за публиката в София