НОВИНИ

Коронавирус открит във втора детска градина у нас

Милена Кирова
от Милена Кирова
13:14, 15.06.2020
Чете се за: 01:47 мин.
коронавирус открит втора детска градина нас
Снимка: БГНЕС

Министърът на образованието Красимир Вълчев обяви, че и във втора детска градина е открит коронавирус.

"Това означава, че опасността не е преминала. Има предпазливост в учителите, включително и в детските градини", настоя той, но не конкретизира детското заведение, където е открита заразата.

Припомняме ви, че COVID-19 бе открит в 80-та детска градина в район "Красно село", в която е работила медицинската сестра с положителен PCR тест.

Директорът на "Приказна Калина" заяви, че целият персонал вече е тестван и всичките взети проби са с отрицателен резултат. 12-те контактни деца на сестрата остават у дома, където ще бъдат тествани.

Министър Вълчев се похвали днес, че учебната година е приключила за 7 от 12-те класа.

"Имахме широко обсъждане - дали и за какво да се отворят училищата, но заради добрата организация в електронна среда, учебната година може да приключи така", посочи той и допълни, че и към момента училищата не са напълно затворени - за практики, изпити, за повишаване на оценки.

Вълчев припомни, че е имало страни в ЕС, които са пробвали частично отваряне на училищата, но по думите му така не може да се направи ефективна организация на учебния процес.

"Остават ни само 7 учебни дни, след втория изпит след 7-ми клас, което значи, че не си заслужава да върнем децата за 7 дни в клас", аргументира се той и заключи: "Най-добрият метод е присъствения, но безопасността е най-важната".

Вълчев обяви, че са внесли предложение в Министерски съвет за изменение в Закона за предучилищното и училищното образование.

Промените са основно в три посоки: въвеждането на задължителната подготовка на децата на 4 години, контрол върху настоятелствата и недопускане на загуба на земеделски земи при образуване и закриване на училища, както и обучението в електронна среда.

"По отношение на задължителния обхват на децата на 4 години – това е възрастта, която е най-важна за когнитивното, социално-емоционалното и езиково развитие на децата. Лишаването на децата от образователна среда в този период е пагубно за тяхното образователно развитие, особено когато става дума за деца, чийто говорим език в семейството не е български", каза той и подчерта това кореспондира и с темата с недостига на места в детските градини.

По този повод МОН предлага 3-годишна програма на стойност 210 милиона за строене и реконструкция на детски градини и училища.

Промените в Закона ще касаят и промени в самия начин на обучение и прехвърлянето на част от него в електронна среда.

"Прякото взаимодействие с учителя е най-доброто, но днешните деца ще учат все повече от електронни устройства и не можем да пренебрегнем това. Образователните системи трябва да намерят баланса между пряко и електронно обучение, целта е да се мотивира интересът за учене у децата и да се повишат образователните им резултати.

Предлагаме при извънредни обстоятелства и невъзможност да се присъства при дървени и грипни ваканции веднага да се преминава в обучение в електронна среда, според нас вече системата е подготвена. Годишно децата губят 10% от учебното време при необходимост да отсъстват", пресметна той.

Едно от предложенията на МОН е и 20% от часовете да преминат в електронна среда, за да не се налага учениците да става прекалено рано или да си тръгват прекалено късно от учебните занятия.

В заключение министърът обяви, че целта на МОН е да се развие у децата множествена интелигентност, а не да ги караме да заучават.

Зам.-министър Таня Михайлова посочи, че към момента нямат индикации за проблеми по време на днешния изпит след седми клас.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
След масовото тестване за COVID-19 в Пловдив: Само 1% имат антитела
След масовото тестване за COVID-19 в Пловдив: Само 1% имат антитела
Версия за двойното убийство в Казанлък – скандал
Версия за двойното убийство в Казанлък – скандал