В навечерието на новата учебна година само 3 училища в Шуменска област разполагат с кабинети за деца със специфични образователни потребности. Основната пречка за разкриването на още оборудвани помещения е недостатъчната материална база.
В основно училище "Д-р Петър Берон" вече втора година работи ресурсният кабинет. След училище в него с помощта на учител подготвят уроците и пишат домашните си 14 деца. Кабинетът е пригоден за обучение на деца със слухови увреждания. Учебната маса е оборудвана с огледало, на което детето проследява наставленията на учителя и своите собствени движения.
"То трябва да следи устните си и така да произнася звуковете", обяснява Павел Павлов, директор на II ОУ "Д-р Петър Берон".
Откакто работи в училището ресурсният кабинет, малчуганите постигат и по-високи резултати при външното оценяване.
Училищата, в които няма такива кабинети, изпращат децата си в Ресурсния център в Шумен. В него психолози, педагози и логопеди чрез различни дидактически игри развиват пространствена ориентация и концентрация на децата.
"Развиваме психични процеси, оттам се развива езико-говорния център. Развиваме финните движения на пръстите и по този начин децата развиват умения за четене и за писане", казва Светла Лазарова, логопед.
"Още в началото на всяка учебна година се прави оценка на детето, на знанията, уменията и компетенциите, които е получило по отделните учебни дисциплини. На базата на тази оценка се изготвя индивидуалната образователна програма", добавя Антоанета Георгиева, директор на центъра.
Тази учебна година 250 деца от Шуменско ще ползват услугите на Ресурсния център.
Автор: Здравка Русева