Все повече стават проблемите с трафика за шофьори и пътници в София.
Йорданка Фандъкова - кмет на София: Предоставяме възможности на гражданите да не затваряме напълно участаците или да ги затваряме само в карен случай и то в почивни дни. Да стесняваме движението, да се работи едновременно. Възложила съм да се работи с удължено работно време и с работа в събота и неделя, за да може максимално да съкратим сроковете. Въпреки това оттук до есента ще има затруднения на редица места, най- тежко ще бъде може би на Цариградско шосе.Близо 7 години след преасфалтирането на Цариградско шосе започва основният му ремонт. Докато трае той, пределната скорост по него ще е 45 км.ч. От Столичната община помолиха шофьорите за търпение - още повече, че до септември ще бъдат ремонтирани 3км. от градската магистрала. Ще се реновират и платната от съседните булеварди, един тунел и два подлеза. Проектът е за 10 млн.лв. "За 15 септември трябва да са пуснати централните платна и да може да се осъществява движението нормално", - обясни Васил Начевски - началник-отдел "Транспортна инфраструктура", СО. По принцип шофьорите са доволни, че се строи нова инфраструктура, но докато това стане, вече са с изпилени нерви в задръстванията. Сред най-потърпевшите от изнервените шофьори са линейките на Спешна помощ: "Безумно карат, трябва да им се вземат книжките завинаги, карат просто отвратително. Лампи, сирени, караме деца в много тежко състояние - нищо не ги интересува", - смята д-р Селма Ал Шекри - лекар, Спешна помощ - София. Най-големите задръствания са около Лъвов мост и Семинарията. Особено след 8 сутринта и 18 часа вечерта. "Сега и Цариградско започва и ще е един малък кошмар. Просто човек да си взима отпуска и да бяга някъде по планините", - споделя шофьор. София не е от големите световни мегаполиси, където задръстванията се избягват дори с хеликоптери. За това алтернативи на Цариградско шосе по време на ремонта ще са метрото, булевардите Шипченски проход и Мадрид. И ако нямате спешна работа по-добре избягвайте и тях. Може да се насочите към по-широките вътрешноквартални улици. Ако не - тръгнете пеша.
По темата работиха Косара Николаева и Милен Кирилов