С гвоздей, тел и монета от 5 стотинки, поставени вместо необходимите части, е ремонтиран автобусът, причинил смъртта на 18 души в местността Бакаджик край Ямбол. Това показва петорната автотехническа експертиза по делото за катастрофата. Според експертите с такива конструктивни намеси автобусът не е трябвало да се движи по пътищата и е недопустимо, че е минал технически преглед. Делото беше отложено за 8 март, защото адвокатът на шофьора припадна в съдебната зала и беше откаран в болница.
С гвоздей, тел и монета от 5 стотинки, поставени вместо необходимите части, е ремонтиран автобусът, причинил смъртта на 18 души в местността Бакаджик край Ямбол. Това показва петорната автотехническа експертиза по делото за катастрофата. Според експертите с такива конструктивни намеси автобусът не е трябвало да се движи по пътищата и е недопустимо, че е минал технически преглед. Делото беше отложено за 8 март, защото адвокатът на шофьора припадна в съдебната зала и беше откаран в болница.
От петорната автотехническа експертиза става ясно, че собственикът на автобуса Слави Славов сам го е ремонтирал и техническите причини за катастрофата са две. Едната е, че спирачките на задните колела на автобуса не са били регулирани.
Живко Генчев, вещо лице от петорната автотехническа експертиза: Другата е, че е поставена една монета над единия от спирачните цилиндри и по този начин се прекъсва постъпването на въздух в спирачната система на това колело.
Водачът също е допуснал грешка, като е потеглил с по-голяма предавка и не е натиснал изправната спирачка, твърдят експертите. Те са категорични, че автобусът е бил неизправен, защото от 6 месеца не е ремонтиран. Вещите лица недоумяват как е възможно в това състояние автобусът е преминал технически преглед.
Живко Генчев: В самия протокол е записано, че спирачното усилие на ръчната спирачка е нула, което означава, че този автобус е бил неизправен, въпреки това има протокол, че бил технически изправен.
Подобни самоделни ремонти са причина и за катастрофите край Бяла и река Лим, подчертаха автоекспертите. Те смятат че уроците от тези зловещи инциденти още не са научени, защото по пътищата на страната продължават да се движат такива автобуси-убийци.
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.
Ситен снеговалеж и гъста мъгла затрудняват движението през прохода "Шипка"