ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Експертиза за катастрофата край Бакаджика

bnt avatar logo от Диана Иванова, Ямбол
A+ A-
Чете се за: 00:52 мин.
У нас

С гвоздей, тел и монета от 5 стотинки, поставени вместо необходимите части, е ремонтиран автобусът, причинил смъртта на 18 души в местността Бакаджик край Ямбол. Това показва петорната автотехническа експертиза по делото за катастрофата. Според експертите с такива конструктивни намеси автобусът не е трябвало да се движи по пътищата и е недопустимо, че е минал технически преглед. Делото беше отложено за 8 март, защото адвокатът на шофьора припадна в съдебната зала и беше откаран в болница.

експертиза катастрофата бакаджика

С гвоздей, тел и монета от 5 стотинки, поставени вместо необходимите части, е ремонтиран автобусът, причинил смъртта на 18 души в местността Бакаджик край Ямбол. Това показва петорната автотехническа експертиза по делото за катастрофата. Според експертите с такива конструктивни намеси автобусът не е трябвало да се движи по пътищата и е недопустимо, че е минал технически преглед. Делото беше отложено за 8 март, защото адвокатът на шофьора припадна в съдебната зала и беше откаран в болница.

От петорната автотехническа експертиза става ясно, че собственикът на автобуса Слави Славов сам го е ремонтирал и техническите причини за катастрофата са две. Едната е, че спирачките на задните колела на автобуса не са били регулирани.

Живко Генчев, вещо лице от петорната автотехническа експертиза: Другата е, че е поставена една монета над единия от спирачните цилиндри и по този начин се прекъсва постъпването на въздух в спирачната система на това колело.

Водачът също е допуснал грешка, като е потеглил с по-голяма предавка и не е натиснал изправната спирачка, твърдят експертите. Те са категорични, че автобусът е бил неизправен, защото от 6 месеца не е ремонтиран. Вещите лица недоумяват как е възможно в това състояние автобусът е преминал технически преглед.

Живко Генчев: В самия протокол е записано, че спирачното усилие на ръчната спирачка е нула, което означава, че този автобус е бил неизправен, въпреки това има протокол, че бил технически изправен.

Подобни самоделни ремонти са причина и за катастрофите край Бяла и река Лим, подчертаха автоекспертите. Те смятат че уроците от тези зловещи инциденти още не са научени, защото по пътищата на страната продължават да се движат такива автобуси-убийци.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?