ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Визията на виното

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:08 мин.
У нас

Днес църквата почита паметта на Свети мъченик Трифон. Той се счита за покровител на лозарите, винарите. Празнуват обаче и всички, които обичат виното. За това е важно виното да привлича, още преди да си го вкусил. През годините своя принос за добрия външен вид на виното са дали велики художници като Салвадор Дали, Марк Шагал, Пабло Пикасо.

визията виното

Днес църквата почита паметта на Свети мъченик Трифон. Той се счита за покровител на лозарите, винарите. Празнуват обаче и всички, които обичат виното. За това е важно виното да привлича, още преди да си го вкусил. През годините своя принос за добрия външен вид на виното са дали велики художници като Салвадор Дали, Марк Шагал, Пабло Пикасо.

Освен елексир на боговете, виното е и напитка, предпочитана от мнозина смъртни. Нейното качество и изисканост си личат не само по това, което е вътре в бутилката, но и от външния й вид. Това са дизайнерските хватки, с които още от рафта виното те привлича. И в раждането на визията си има етапи.

Стефан Гьонев - дизайнер: "Препоръчително е да се изпробва виното, преди да се започне, но не е задължително в крайна сметка, особено когато става дума за вина, които са масови."

Етикетът трябва да съдържа не само информация за виното, но и да привлича вниманието, да съчетава финансовите параметри и творчески виждания.

Стефан Гьонев - дизайнер: "Значи виненият етикет не е поле, в което можеш да бъдеш много модернистичен, има закони, които трябва да се спазват."

Принципите са от преди 600 години. Оказва се, че и виненият свят се дели на стар и нов. Старите производителки са по-консервативни към етикетите - традиционно те са изчистени. Докато новите си позволяват повече експерименти. В борбата за запомнящи се етикети има и мода - за 10-ина години облеклото става демоде и затова визията на дадени серии се сменя. Има обаче и много класни стари, предимно френски вина, които със столетия не сменят етикетите си.

Стефан Гьонев - дизайнер: "Етикетът трябва да носи духа на виното, но можеш да си позволяваш, когато искаш и когато можеш, да слагаш съвременни елементи, съвременен дизан, шрифт и прочие по етикетите."

Правилата винаги могат да бъдат разчупени, твърди Гьонев и допълва, че и обличането на виното изисква творческо вдъхновение. Случвало се е да прави дизайн за ден, друг път му трябвали месеци. А когато го питам за любимото вино, се усмихва и казва - важно е да се пие с удоволствие.

http://infocenter.bnt.bg/

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?