ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

БДЖ е с най-ниско финансиране в Европа

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:15 мин.
Икономика

От 1 февруари БДЖ възстановява 33 от спрените общо 38 влака, съобщиха от Холдинга.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
От 1 февруари БДЖ възстановява 33 от спрените общо 38 влака, съобщиха от Холдинга. Решението идва, след като Министерският съвет преведе 40 милиона лева към субсидията на БДЖ за 2015 г. Пет влака обаче няма да бъдат възстановени - от Горна Оряховица до Плачковци и Бяла, и по линията Габрово - Царева Ливада. Транспортният министър Ивайло Московски съобщи, че БДЖ е на последно място в Европа по размер на държавни инвестиции. С 240 млн. лв. годишно - капиталов трансфер и субсидия, Българските държавни железници са нареждат зад страни като Унгария, Чехия, Словакия, Хърватска и Сърбия. Ниското ниво на инвестиции е пречка да се постигне устойчивост, поне на средноевропейско ниво, заяви транспортният министър Ивайло Московски.
Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Австрия със същата мрежа, около 100 км. е разликата в обема на мрежите, жп мрежи, които имаме с Австрия - Австрия дава 6,8 млрд. за железница годишно, което е ужасяваща разлика, но аз пак ви казах - единствено не съм анализирал Албания, но няма да се учудя и ако Албания дава повече пари за железница, отколкото България. Ние сме на абсолютно последно место.
Решението, според Московски, е Парламентът да гласува Стратегията за дългосрочно развитие на жп транспорт у нас с инвестиционна програма за близките 10 години. Не така стоят нещата в пътния сектор, където заради предвидени, но непреведени средства в бюджета на Пътната агенция близо 50 км. стари участъци от АМ "Тракия" няма да бъдат рехабилитирани тази година.
Инж. Лазар Лазаров, предс. на Агенция "Пътна инфраструктура": Тези участъци ще бъдат ремонтирани до поносимо преминаване по тях, но за цялостен ремонт като рехабилитация или превантивен ремонт с нов асфалт по цялата ширина и дължина, към настоящия момент такива средства няма.
Почти 71% от средствата по ОП "Транспорт" 2007-2013 г. са разплатени, стана ясно от отчета на транспортното министерство. Това са 1,5 млрд. евро Почти 1 млрд. са отишли за пътища и 40 - за корабоплаване. 530 са отишли за метрото.
Инж. Галина Василева, МТИТС: В средата на годината се очаква 100% усвояване на наличния финансов ресурс за разширението на метрото в София.
През 2015 г. се очаква да бъдат пуснати в експлоатация 260 км. жп линии и 125 км. автомагистрали. Московси обеща да бъдат завършени преди края на годината и магистралите "Струма" и "Марица".

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?