Столичните таксиметрови шофьори подготвят протести, ако институциите не вземат отношение по казуса със споделените превози. Uber навлезе у нас в началото на годината, а според таксиметровите синдикати вече е отнело 30 процента от работата на лицензираните таксита. Комисията по защита на конкуренцията проверява казуса.
Столичните таксиметрови шофьори са силно изплашени от Uber - таксито, което не е такси и не е съвсем бизнес.
Uber реално е мобилно приложение, налично за повечето смартфони, което предлага на хора със своите лични автомобили да превозват други потребители на програмата.
Правя поръчка, след като въвеждам всички данни на своята кредитна карта. Избираме маршрут в посока от БНТ до "Младост 1". Приложението ни показва, че това разстояние ще струва между 5 и 8 лева. Шофьорът се казва Георги. GPS ни показва как той пристига до нас, когато вижда, че сме екип на Националната талевизияи подминава с мръсна газ. Звъним в такстио, но никой не ни вдига.
Според компанията тя само предлага софтуерната платформа, докато шофьорите сами избират кога и къде да превозват.
Кирил Ризов, съюз "Такси" : Законодателството се нарушава по посока на данъци и осигуровки, в това число и от редовно регистрираните, не като превозвачи, а данъчно задължени лица.
Uber не само е мобилна платформа, тя избира кои могат да стават шофьори и да предлагат подобен тип услуга. Това я поставя в опасна близост до таксиметровите оператори. Всички те имат лиценз от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" към транспортното министерство.
От Uber така и не намериха желаещ да застане пред камерата ни. От Министерството на транспорта коментираха, за нас, че нямат правомощия да проверяват самостоятелно "Юбер България". Изчакват проверките на МВР, НАП и прокуратурата и ще излязат с обща позиция по казуса.