Отливът на рускоговорящи туристи, малкото средства за външна реклама, занижената хотелиерска услуга и сивият сектор са част от основните проблеми, с които се сблъскват туроператори и хотелиери в навечерието на новия летен сезон. От бранша предлагат държавата да отмени таксите на плажните концесионери, които в замяна да отдават безплатно чадъри и шезлонги.
Конфилкът в Украйна, икономическите санкции срещу Русия и спадът на рублата свиват потока от рускоговорящи трусти, заяви за БНТ шефът хотелираската асоциация Благой Рагин.
"Да стискаме палци политическите проблеми да се решат, доларът да се стабилизира и да ни посетят наново нашите рускоговорящи туристи, от които имаме голям интерес", заяви Благой Рагин.
Според Рагин трябва да се увеличат средства за външна реклама на България. От бранша предлагат да се заделя по 1% от оборота в сектора за популяризиране на странато ни зад граница и още...
"Искаме от туристическия данък половината да отидат за външна реклама. Една Гърция е 160 млн. евро само за външна реклама, а Турция е 260 млн., Хърватска е 100 млн. евро за външна реклама, ние сме с 5 млн. лева", изтъкна Благой Рагин.
За да не бягат туристите в Гърция и Турция, хотелиерите в "Слънчев бряг" предлагат държавата да отмени таксите на концесионерите, а те, от своя страна, да предоставят безплатно шезлонги и чадъри.
"Ако тези хора върнем обратно 100 млн. само от българските граждани от това, че ще се върнат, ще се влеят в държавния бюджет", обясни Веселин Налбантов, зам.-председател на Съюз на собствениците в "Слънчев бряг".
"Много от западните туристи ни свързват като една евтина алкохолна дестинация, за съжаление. Естествено, когато дойдат едни по-нископлатени туристи хотелиерите, колкото и хубави бази да имат, те няма как да предлагат качеството, на което са способни и няма как да плащат адекватно на своя персонал", посочи Пламен Петров - мениджър на туристическа компания.
"Проблемите в алтернативните форми на туризъм са малко по-различни. Сивият сектор е доста голям. Това предполага невъзможността да се работи с определени къщи за гости, с определени комплекси, с определени хотели", разкри Христо Янев, собственик на туроператорска фирма.
От хотелиерската асоциация призоваха туроператорати да алармират за всяка незаконна туристическа услуга и вече имат решение за справяне с алкохолния туризъм.
"В Палма де Майорка са имали същия проблем, изнесли са една улица, казва се "Бирщрасе", на 1 км извън комплекса и на тази улица всички, които искат да купонясват 24 часа, но да не пречат на останалите туристи, ето го решението на проблема", обясни Благой Рагин.
За подобряване на туристическата услуга Агенцията по безопасност на храните ще открие четири свои изнесени офиса по Южното Черноморие, а Комисията за защита на потребителите ще увеличи проверяващите в морските ни курорти.