Комисията за защита от дискриминация се произнесе в полза на 30-годишен пловдивчанин, който обжалва таксите, които ЕVN иска за повторното включване на спрян ток. Според Красимир Жеков той е дискриминиран, защото е платил три пъти повече за да му пуснат тока отколкото дават хора от съседния ромски квартал. От ЕVN заявиха, че за тях всички клиенти саравнопоставени и ще обжалват решението на комисията.
Комисията за защита от дискриминация се произнесе в полза на 30-годишен пловдивчанин, който обжалва таксите, които ЕVN иска за повторното включване на спрян ток. Според Красимир Жеков той е дискриминиран, защото е платил три пъти повече за да му пуснат тока отколкото дават хора от съседния ромски квартал. От ЕVN заявиха, че за тях всички клиенти са
равнопоставени и ще обжалват решението на комисията.
Заради просрочено плащане, през март миналата година от ЕVN спират тока в жилището на Красимир Жеков. Той погасява задълженията си, но отказва да заплати таксата за повторно включване, защото, според него, сумата е силно завишена.
БНТ:
- Колко поискаха от Вас, за да ви включат тока отново и колко искат от ромите в такива случаи?
Красимир Жеков:
- 19.50 поискаха от мен, а 6.50 таксуват квартал Изгрев за същата услуга.
Обяснението на ЕVN е, че заради загубите, които дружеството търпи години
наред в ромския квартал, там е монтирана апаратура, която се командва
дистанционно. Жеков поискал да му бъде монтирана същата техника.
Красимир Жеков:
- Те отказаха с аргумента, че избора на оборудване е техен и не зависи от мен. Почувствах се в неизгодната ситуация на дискриминиран, заради това, че съм бил коректен през годините.
Красимир остава без ток два месеца. От ЕVN го включват към мрежата,
едва когато плаща сумата, определена от тях. Но подава и жалба за
дискриминация.
Красимир Жеков:
- Това, че нарушението се прилага не само спрямо мен, а спрямо всички клиенти в Южна Б-я, не е аргумент да продължи да се практикува, след като има законова база трябва да я прилагаме.
От дружеството отказаха да застанат пред камерата ни, но в писмо до
"По света и у нас" посочват, че за тях всички клиенти са равнопоставени и обжалват решението на Комисията за защита от дискриминация пред Върховен административен съд. От ЕVN са категорични, че таксите, за всички
предлагани от тях услуги, се определят от направените разходи и цените са
съобразени с изискванията на ДКЕВР.