От днес минималната заплата става 270 лв. Досега най-ниското възнаграждение беше 240 лв. Вдигат се и вдовишките добавките към пенсиите с 6,5 процента - от 20 на 26.5% от пенсията на починалия съпруг или съпруга.
По-високата минимална заплата ще повиши таксата за преглед при личния лекар, която ще стане 2.70 лв. Ще поскъпне и престоят в болница, който е 2% от най-ниското възнаграждение.
По-голямата минимална заплата обаче ще увеличи и удръжките за осигуровки и данъци. Сметката показва, че при 270 лв. брутно възнаграждение след плащането им остават 211 лв. или колкото е официалният праг на бедност. Според изчисленията на Дянков повишаването на минималната заплата ще струва на бюджета около 15-20 млн. лв.
Разходите за частния сектор обаче ще са много по-големи.
По данни на Националния статистически институт през 2010 г. наетите на минимална заплата са около 20 хил. души. От тях 20 хил. са в бюджетната сфера.
БЧК предоставя безплатна психологическа подкрепа на засегнатите от катастрофите на АМ „Тракия“
Последно сбогом: С военни почести се прощаваме с големия български скулптор Вежди Рашидов
Радина Табакова, МВР: Не всяка тежка катастрофа води до посттравматичен стрес, подкрепата е решаваща
Безплатно освобождават автомобилите и товарите от базата в село Веселиново след тежката катастрофа на АМ „Тракия“
Промените в Закона за личната помощ: Спор в парламента за парите на личните асиситенти
Близо 500 кг марихуана откриха в камион с колбаси и чушки на ГКПП „Кулата“