ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Обсъждат спирането на 182 влака

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:20 мин.
У нас

Днес стана ясно, че се обсъжда спирането на 182 влака с цел да бъде оптимизиран съставът на БДЖ и да се реализират икономии от 25 милиона лева. Намеренията бяха огласени след среща при премиера, на която присъстваха синдикатите, железопътният шеф и транспортният министър. В обсъждането за това как да спасят държавните железници засега не става ясно каква друга мярка се предлага.

обсъждат спирането 182 влака
Днес стана ясно, че се обсъжда спирането на 182 влака с цел да бъде оптимизиран съставът на БДЖ и да се реализират икономии от 25 милиона лева. Намеренията бяха огласени след среща при премиера, на която присъстваха синдикатите, железопътният шеф и транспортният министър. В обсъждането за това как да спасят държавните железници засега не става ясно каква друга мярка се предлага.

Ж.п. линия има, ама не и влак - такава спасителна акция се подготвя за фактически фалиралата компания. Списъкът с влакове, които ще спрат да се движат е станал готов късно снощи, твърдят от синдикатите. И поради тази причина никой днес не пожела да каже кои населени места ще останат без влаков превоз. Щяло да се започне от губещите линии.

Ивайло Московски - министър на транспорта:
- Чакат се становища съответно и от общини, и от региони, и от автомобилна администрация, за да може да се напасне всяко такова действие с компенсаторно - било то с алтерантивен транспорт автомобилен и съответно общините да изкажат своето мнение.

Синдикатите не искат и да чуят за съкращаването на ж.п. линии, без конкретни разчети как това ще се отрази на свиването на персонала.

Пламен Димитров - председател на КНСБ:
- Тази заявка тяхна, за нас е изключително тежка и не мислим, че това е поносимо както за хората, говоря за живеещите в тези райони, така и за работащите в компанията.

Синдикалистите смятат, че подписването на колективния трудов договор е първа стъпка към оздравяването на компанията, но днес не са постигнали разбирателство с ръководството на БДЖ. Освен това не вярват, че спирането на 182 влака ще доведе до икономии от 25 милиона, както се твърди и са убедени, че това няма да спаси железниците. А министърът все пак заложи на оптимизма, че има ходове за измъкването на БДЖ от тинята, като два пъти повтори, че компанията е във фалит, но трябва да се впрегнат всички сили за оздравяване на дружеството. Шефът на БДЖ е оптимист и няма друг изход, тъй като и днес ковчежник номер едно се зарече, че не отваря хазната за БДЖ.

Симеон Дянков - министър на финансите:
- Без едно държавно дружество, като БДЖ, да има финансова дисциплина, то няма да получава никакви пари от бюджета - това ми мнение няма да се промени.

Освен, че няма да помогне на БДЖ Дянков е предложил на кабинета да има нова длъжност, финансов квестор, като първите проверки ще бъдат именно в БДЖ. Новото е, че тези квестори ще извършват предварителен, а не последващ контрол, за да се предотвратяват неразумните стъпки на някои мениджъри.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?