Несъобразена с пътните условия скорост е най-вероятната причина за катастрофата в тунела "Витиня", при която загинаха 3-ма, а 14 бяха ранени.
This is a modal window.
Алекси Стратиев, бивш началник на "Пътна полиция": В тунела всичката прах, всичката мръсотия се натрупва на пътя и лекото овлажняване на настилката я прави действително много по-хлъзгава, отколкото извън тунела.Пътят в тунела е мокър от водата, която автомобилите вкарват вътре, тъй като по това време вали и дъжд. Така платното е станало като пързалка. Според пътните полицаи основание имат и разказите на шофьорите за разлятото масло. Eкспертизи ще доказват дали това е станало преди катастрофата.
Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция" - ГДНП: Действително на мястото имаше много разлети всякакви течности, но това е от всички тези над 50 автомобила, които са катастрофирали. Дали преди това е имало нещо, това пак казвам, ще се го установяват и ще го доказват колегите.Освен най-дългият тунел у нас "Витиня" е и най-опасният, твърдят експерти. В него се влиза след спускане по лек, но даващ голяма инерция наклон.
Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция" - ГДНП: Това е най-дългият тунел в България. Той е дълъг 1100 м. Тунелът не е прав участък, тунелът има две криви наляво и надясно. Също така има и спускане в самия тунел. Движението с несъобразена скорост, крие много рискове в този тунел, дори и да няма други превозни средства.Първият сигнал за катастрофата вчера е подаден от линейка, попаднала в капана и превозваща органи за трансплантация. Лекарите се обаждат директно в спешния център в Ботевград. Екипи на полицията и Бърза помощ пристигат бързо, но е нужно много време, за да се стигне до ранението вътре в тунела. Здравният министър Петър Москов благодари на всички спешни екипи и болници за бързата и професионална реакция след катастрофата.