ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Версии за катастрофата в тунел "Витиня"

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:28 мин.
У нас

Несъобразена с пътните условия скорост е най-вероятната причина за катастрофата в тунела "Витиня", при която загинаха 3-ма, а 14 бяха ранени.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Несъобразена с пътните условия скорост е най-вероятната причина за катастрофата в тунела "Витиня", при която загинаха 3-ма, а 14 бяха ранени. Пътни полицаи са категорични, че преминаването през най-дългия тунел у нас винаги е опасно, дори и при идеални условия и суха настилка. По време на катастрофата вчера е имало два кошмара за шофьорите - гъста мъгла на изхода на тунела и влажен асфалт. Изненадващо гъстата мъгла на изхода на тунел "Витиня" е причина за първата шофьорска грешка, довела до най-голямата верижна катастрофа у нас. Стреснат от слабата видимост шофьор натиска рязко спирачките и върху влажния асфалт автомобила става като шейна. Завърта се и още десет други коли катастрофират леко. Следва ТИР, който поднася, удря микробус и препречва изхода на тунела. Една в друга се удрят повече от 40 коли. Невъзможността да спрат се обяснява с няколко фактора.
      Алекси Стратиев, бивш началник на "Пътна полиция": В тунела всичката прах, всичката мръсотия се натрупва на пътя и лекото овлажняване на настилката я прави действително много по-хлъзгава, отколкото извън тунела. 
      Пътят в тунела е мокър от водата, която автомобилите вкарват вътре, тъй като по това време вали и дъжд. Така платното е станало като пързалка. Според пътните полицаи основание имат и разказите на шофьорите за разлятото масло. Eкспертизи ще доказват дали това е станало преди катастрофата.
      Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция" - ГДНП: Действително на мястото имаше много разлети всякакви течности, но това е от всички тези над 50 автомобила, които са катастрофирали. Дали преди това е имало нещо, това пак казвам, ще се го установяват и ще го доказват колегите. 
      Освен най-дългият тунел у нас "Витиня" е и най-опасният, твърдят експерти. В него се влиза след спускане по лек, но даващ голяма инерция наклон.
      Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция" - ГДНП: Това е най-дългият тунел в България. Той е дълъг 1100 м. Тунелът не е прав участък, тунелът има две криви наляво и надясно. Също така има и спускане в самия тунел. Движението с несъобразена скорост, крие много рискове в този тунел, дори и да няма други превозни средства.
      Първият сигнал за катастрофата вчера е подаден от линейка, попаднала в капана и превозваща органи за трансплантация. Лекарите се обаждат директно в спешния център в Ботевград. Екипи на полицията и Бърза помощ пристигат бързо, но е нужно много време, за да се стигне до ранението вътре в тунела. Здравният министър Петър Москов благодари на всички спешни екипи и болници за бързата и професионална реакция след катастрофата.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?