Движението в тунела "Витиня", където само преди седмица загинаха трима души във верижна катастрофа, днес ще се осъществява само в едната част.
Движението в тунела "Витиня", където само преди седмица загинаха трима души във верижна катастрофа, днес ще се осъществява само в едната част. Това се налага заради проверка на осветлението в тръбата в посока София -Ботевград. Вчера проверка показа, че платното в тунела задържа вода, не работят светлоотразителните елементи, изолацията пропуска и осветлението е оскъдно. Няма и телефонна връзка за спешни случаи.Тунелът Витиня е на 40 години. Той е най-старият, а и най-дългият тунел у нас, и никога не му е правен основен ремонт.
Проверката на осветлението в тръбата на тунела е планирано още в края на август, каза репортерката на "По света и у нас" Айше Сали в пряко включване в обедните новини "По света и у нас". За последен път такова обследване е правено през 2004 година. Според експерти, 10 години са разумен срок в експлоатацията на подобен тунел.
- Трябва да измерим яркостта на пътното платно в адаптационната зона, където трябва да бъде най-силно осветлението, - обясни инж. Недко Тодоров, който ръководи самия процес. - В преходната зона то трябва постепенно да намалява. И във вътрешната зона, където вече се предполага, че водачът на автомобила се е адаптирал към светлината и воже да разпознава препятствията и пред него движещите се автомобили спокойно. Планирано е до края на другата седмица да се направят измерванията. После имаме нужда от около седмица да се обработят резултатите и да се направи съпоставка с действащите в момента европейски норми.
Вижте във видеото прякото включване на Айше Сали в обедните новини "По света и у нас".