Вижда се краят на продължаващата вече 21 дни стачка в БДЖ. Тази вечер ръководството на "Товарни превози" и синдикатите подписаха нов Колективен трудов договор.
За да ускори края на стачката в "Пътническите превози", БДЖ спря днес всички 166 влакове, които се движат между 8 и 16 часа. Така синдикатите бяха поставени в ситуацията да стачкуват символично, а не ефективно, тъй като времето на протеста им съвпада със спирането на влаковете.
От БДЖ обясниха, че частичното спиране на мотрисите ще доведе до намаляване на загубите в пътническите превози, а и така ще покажат на стачниците, че няма да се огънат.
БНТ: - Не рискувате ли, обаче с тази стъпка да отблъснете клиентите си?
Методи Христов - управител на "Пътнически превози": - Със сигурност рискуваме, но за съжаление те хората вече свикнаха, че между 8 и 16 часа няма движение на влаковете или, ако има такова, то не се знае докъде ще стигнат... Надяваме се като спре стачката, че ще пуснем пак влаковете и съм сигурен, че клиентите ни ще се върнат!
От синдикатите заявиха, че няма да капитулират, защото защитават справедлива кауза. Според тях решението на БДЖ е локаут и е в нарушение на решенията на Националния институт за помирение и арбитраж за минимално транспортно обслужване. Затова обмислят да преместят стачката в друг часови диапазон.
БНТ: - Всъщност има ли стачка при това положение?
Мъж: - При това положение стачка има само, че няма къде да се стачкува. Ние обаче ще си търсим правата в съда и ще вкараме локуата в съда!... Не не мога да кажа, че това е края на стачката, аз мога да кажа, че стачката беше проведена.
Според данни на БДЖ, освен ръководствата на железничарските синдикати, в стачката днес са се включили 17 служители на БДЖ. От системата на НКЖИ са спрели работа 5 гари.