Огромна разлика в цените на горивата, които се продават във Варна и тези в страната.
Веселин Марешки - бизнесмен: "Никой не иска да следва по-трудния вариант - повече труд, с повече доволни клиенти, по-голям оборот, по-ниски маржове, а предпочита директно да сложи високата надценка и който влезе-влезе. Просто търговците на дребно са прекалено лакоми".Собствениците на малки бензиностанции във Варна, обаче, се оплакаха, че са принудени да продават на загуба.
Десислава Александрова - управител на бензиностанция във Варна: "Около 2 лева и над 2 лева са цените, при които един малък бизнес може да оцелее. В момента е наложена дъмпингова политика във Варна, която има за цел явно съвсем да съсипе малкия бизнес".Според Комисията за защита на конкуренцията свалянето на цените не нарушава законодателството, ако те не са под себестойността на горивата.
Марио Гаврилов: "Една ценова война по никакъв начин не противоречи на правилата нито на българското, нито на европейското законодателство".Извън забраната за картел в закона за защита на конкуренцията обаче има и забрана за продажба под себестойност. Тогава комисията има право да се намеси и ако нарушението продължава и става въпроси става въпрос за значителни по обем продажби, тогава бихме могли да наложим и санкция". Оказва се, че драстичното понижение на горивата във Варна не е изолиран случай. В началото на октомври цените в по-малките бензиностанции в Пловдивско и Старозагорско паднаха под границата от 2 лева. А в Асеновград дизелово гориво можеше да се зареди дори за лев и осемдесет.