Само 6 дни остават до Коледа. Пазаруване, пътувания - как да защитим правата си като потребители, за да не ни провалят празниците. И тази година коледните промоции, празничните куверти и предплатените пътувания крият опасности за потребителите. Очаква се и бум на жалбите заради онлайн пазаруването.
Само 6 дни остават до Коледа. Пазаруване, пътувания - как да защитим правата си като потребители, за да не ни провалят празниците. И тази година коледните промоции, празничните куверти и предплатените пътувания крият опасности за потребителите. Очаква се и бум на жалбите заради онлайн пазаруването.
Пътят от промоцията до разочарованието преди Коледа се оказва по-кратък отколкото предполагаме. Затова най-добрият ви приятел в празничното пазаруване трябва да бъде касовата бележка. Тя е вашият билет за правата ви като потребител.
Богомил Николов - "Активни потребители":
- В случай, че на рафта или на щанда имаме една цена, а на касата се появи нещо друго, трябва да знаем, че Законът за защита на потребителите е изключително категоричен. И той казва, че потребителят заплаща онази цена, която е по-изгодна за него.
На коледните базари трябва да внимаваме и за още нещо. Каквото и да си купите, вижте етикета и се уверете, че фирмата производител има офис във вашия град.
Богомил Николов - "Активни потребители":
- Ако да речем след 2-3 седмици, месец-два стоката се повреди и ние искаме да направим рекламация, може да изпаднем в ситуация, в която не можем да намерим фирмата, тъй като базарът вече не съществува.
Уловки може да има и в пазаруването по Интернет. Затова преди да си купите нещо онлайн, прочетете внимателно всички условия. И проверете какво точно включва промоцията, която ви предлагат. Това важи най-вече за празничните куверти.
Ако менюто в празничния куверт се разминава с това, което предварително сте платили, рекламация трудно ще направите. А и законът почти не ви защитава. Единствената утеха е да разкажете на приятели и познати.
Богомил Николов - "Активни потребители":
- Ситуации, в които не са получили това, което са заплатили, се решават най-добре в тяхна полза, ако сигнализират веднага. Много хора правят грешката да подават сигнал, след като се приберат вкъщи.
А не дай боже, туристическата или самолетната компания, която сте избрали, да реши да отмени празничното ви пътуване. Но и в тази ситуация негово височество потребителят има права.
Богомил Николов - "Активни потребители":
- Независимо от причината - дали е по вина на туроператора, или в резултат на някакво форсмажорно събитие, туроператорът или авиокомпанията трябва да ни върне обратно заплатената сума.
Ако компанията провали Коледата ви по свое решение, тогава сте в правото си да искате компенсация за вреди. За да не стигате дотам обаче, бъдете нащрек. Празничните промоции ще ви зарадват, само ако сте добре информирани.