ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

За споразумението в БДЖ

bnt avatar logo от Илина Бисерова
A+ A-
Чете се за: 01:10 мин.
Икономика

Днес трябва да се подпише Колективен трудов договор между синдикатите и ръковдството на БДЖ. Късно вечерта в петък 24-дневната стачка приключи.

споразумението бдж

Днес трябва да се подпише Колективен трудов договор между синдикатите и ръковдството на БДЖ. Късно вечерта в петък 24-дневната стачка приключи. От ръководството на железниците заявиха в студиото на БНТ, че едва след празниците ще се усети дали компанията е загубила част от пътниците си. По време на стачката над 1000 души са напуснали доброволно БДЖ.

Петър Бунев - председател на Синдиката на българските железничари към КНСБ: - В крайна сметка стигнахме до запазване на доходите което е най важния момент в една такава криза хората да си запазят доходите защото и без това са и малки, но ние пък направихме отстъпки в отпуските които са, в обезщетенията при пенсиониране.

Владимир Владимиров - председател на УС на БДЖ: - Важното е, че Колективните трудови договори в двете дружества са много по-близки до състоянието на БДЖ като цяло, от една страна, и от друга страна, с новите КТД ръковдството на практика ще може да продължи по пътя на реформите

Петър Бунев - председател на Синдиката на българските железничари към КНСБ: - Отпадането на тези 138 влака, които с новия график ги няма, мисля, че хората си мислеха, че влаковете ги няма заради стачката, сега ще останат изненадани и ще има и от кметове, и от общини натиски и декларации, и обръщения, да се върнат някои влакове.

Владимир Владимиров - председател на УС на БДЖ: - Вижте тези влакове са най-икономически рентабилните за БДЖ, средната рентабилност на тези 138 влака е едва 10%, което означава че в тях се возят много малко хора. Няма как БДЖ да продължава да вози на загуба. Това, което ние приехме от наша страна е, че синдикатите трябва да участват в процеса на опитмизиране на дейността на БДЖ, и имат право за изразяват мнение и становище по така предприеманите мерки от ръковството, ако трябва да бъда честен според мен тази стачка можеше да бъде избегната - два милиона и половина са сериозен разход. За германските мотриси трябва да се водят допълнителни разговори, г-н Дянков ще води прговори в Германия, премиерът Борисов има среща с канцлера на Германия, така че се надявам на определан отсрочка, за да може да се генерират определени ресурси вътре, в самото БДЖ, и да запчоне изплащането на тези задължения.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?