На втория ден след като два самолета кацнаха извънредно на летище Пловдив заради силния вятър в София, интригата около случая започна да се разплита.
Петър Данаилов, директор Районен център за обслужване на въздушното движение: "Когато дадена конкретна авиокомпания е планирала конкретно запазено летище и по време на изпълнението на полета стане ясно, че определени обстоятелства или условия на основното летище, което е било планирано, не позволяват да се извърши нормално, безопасно кацане на това летище - факторите могат да са изключително разнообразни, тогава капитанът на полета взема решение за отпътуване към резервното летище и съответно ние, като ръководители на полети, имаме ангажимент да осигурим цялата информация, координация и да гарантираме безопасната траектория до новото летище. - Той Ви уведомява, решението е негово, нали така? - Абсолютно. Обикновено той търси конкретна информация за своето запасно летище като например актуална метеорологична обстановка или актуални данни за използваема полоса и т.н., тази информация му се дава абсолютно в реално време, незабавно".
Лилчо Лилов, пилот и бивш директор в Гражданската въздухоплавателна администрация: "Всеки един самолет, който идва на летище София за кацане, е длъжен да има гориво за още 1 час полет. В рамките на този 1 час полет, командирът взима решение дали да изчака малко, дали директно да се отправи към някое от следващите летища. Независимо от всичко, обявявайки решение, че на борда има тежка аварийна ситуация, ще получи необходимото съдействие дори и на военно летище да кацне. Ми се е случвало в Африка да не можем да кацнем по редовна линия на Балкан в Лагос, и се наложи да отидем на резервно летище, което отново не работеше през нощта и стояхме 2 ч. и половина на самолета, докато се отвори летището".Извън Пловдив, другите две основни летища са Бургас и Варна. Бургаският аеропорт разполага с най-дългата писта в България и може да приема всякакви самолети. Работи на 24-часов режим целогодишно. През активния чартърен сезон преминават близо по 3 милиона пътници. Разполага с най-модерната навигационна система. Има и голям терминал за керосин за презареждане. В официално писмо днес от частната компания - отговорна за полетите, които бяха пренасочени към летище Пловдив, се извиниха на всички засегнати страни.
Иглика Кънчева, връзки с обществеността към Wizz Air - "Wizz Air e предоставила всички необходими процедури във времевите рамки, които е имала., както и че притежава валиден договор с летище Пловдив като резервно летище и летище за пренасочване".Експертите посочват, че претенции за обезщетения заради закъснял полет или всякакви извънредни обстоятелства пътниците трябва да отправят именно към авиокомпанията.