След въвеждането на SМS паркирането, Синята зона в Пловдив ще се разширява поетапно, съобщи заместник-кметът Александър Държиков. Той е готов и с новата структура на общинските предприятия, свързани с транспорта.
След въвеждането на SМS паркирането, Синята зона в Пловдив ще се разширява поетапно, съобщи заместник-кметът Александър Държиков. Той е готов и с новата структура на общинските предприятия, свързани с транспорта. Между 8 и 10% от хората, работещи в тях, ще бъдат съкратени.
Синята зона в Пловдив вече е законна. Изготвени са подробни планове за паркоместата в Пловдив, като всички те са съгласувани с Пътна полиция. Около 300 са местата за паркиране, които са отпаднали, защото до момента са действали в нарушение на Закона за движение по пътищата.
Александър Държиков - заместник-кмет на Пловдив: - Всъщност Синята зона първо е действала на хаос и второ е била незаконна. Повече няма да поставя пътен знак, маркировка, светофари или да приема една скица, дори няма да я вкарам в Общинския съвет, преди да е съгласувана с КАТ и да е минала по този ред.
Към разширяване на Синята зона ще се пристъпи след въвеждането на SМS паркиране. Преди това тази стъпка не би била рентабилна, защото опитът на другите градове показва, че едва 10% от постъпленията са от закупуване на талони.
Александър Държиков - заместник-кмет на Пловдив: - Не може човек от Асеновград да дойде в Пловдив да си свърши работа и да тръгне първо да си търси талон. Нали той идва за 15 мин. да спре, да си остави едни документи до офиса и да си отиде.
Нормативната уредба, която ще узакони SМS паркирането, вече е качена в сайта на общината за обществено обсъждане и ще влезе за гласуване в Общинския съвет още през януари. Все още обаче няма решение как да се регламентира движението в Стария град. Той или ще бъде затворен изцяло за автомобили, или и там ще бъде въведена Синя зона.
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"