Тежкотоварните камиони и неподчинението на техните шофьори бяха посочени като един от проблемите при тази криза. Инспектори на агенцията "Автомобилна администрация" проверяват тировете и автобусите.
Тежкотоварните камиони и неподчинението на техните шофьори бяха посочени като един от проблемите при тази криза. Инспектори на агенцията "Автомобилна администрация" проверяват тировете и автобусите.
При проверките инспекторите от ДАИ проверяваха основно дълбочината на грайфера, дали няма напуквания по гумите, както и наличието на вериги.
Инспектор Румен Ангелов - ДАИ, София: "Този грайфер е в нормата. По принцип грайфер под 1,6 мм е опасен и не се допуска движение с такъв грайфер."
Инспектор Иво Димитров - ДАИ, София: "С настъпване на зимата все по - малко са водачите, които си позволяват да карат с изхабени гуми. - Как си го обяснавате в зимата да тръгнеш на път с такива гуми? - Ами това е безотговорно отношение. Не е нормално."
При нарушение тежкотоварните автомобили веднага се спират от движение, прави се акт за некачествени гуми в размер от 50 до 150 лева. Днес шофьорите търпеливо изчакваха проверката.
Илия Димитров - шофьор: "Мен лично много често ме проверяват за гумите и изправността на Тира."
Шофьорите не си дават сметка колко са важни гумите при зимни условия и тръгват на път с непригодни гуми, при което понякога последиците са фатални.
Засилените проверки на инспекторите от ДАИ за състоянието на гумите и техническата изправност на тежкотоварните автомобили ще продължи до края на март.