Истински екшън се разигра късно снощи на гара Свиленград. Шефовете на товарните превози в БДЖ Пламен Джуров и Ивайло Иванов преследваха локомотив с подозрението, че подчинените им източват гориво за собствена облага. В резултат схемата беше разбита, а 40 служители на "Товарни превози" в Димитровград ще бъдат уволнени. Загубите се изчисляват на близо 800 хиляди лева месечно.
Истински екшън се разигра късно снощи на гара Свиленград. Шефовете на товарните превози в БДЖ Пламен Джуров и Ивайло Иванов преследваха локомотив с подозрението, че подчинените им източват гориво за собствена облага. В резултат схемата беше разбита, а 40 служители на "Товарни превози" в Димитровград ще бъдат уволнени. Загубите се изчисляват на близо 800 хиляди лева месечно.
От две седмици шефовете на "Товарни превози" подозирали за точенето на гориво от локомотивите по линията Димитровград-Свиленград-Капъкуле, но едва снощи решили да действат. Първо смятали, че горивото се източва в движение, а тубите се хвърлят край линията. След като през нощта обаче буквално преследвали един от локомотивите, Джуров и Иванов разбрали, че източването става в екипировъчен пункт през стаята за почивка. За съжаление те не успели да догонят локомотива, затова изпуснали и колата, на която е предадано горивото, но открили доказателства.
Пламен Джуров, съуправител на "БДЖ - Товарни превози": - Веднага служител по сигурността и колегата Ивайло Иванов се качиха в локомотивната машина отпред и отзад и там един от локомотивните машинисти беше с ръкавици, с маркуч в едната ръка, с кранче със заготовка, от което капеше нафта.
След като изпуснали автомобила с открадната нафтата, шефовете на "Товарни превози" проверили всички шкафчета на машинистите. Там открили във всяко туби с гориво.
Пламен Ангелов- ръководителл на бизнес центъра към БДЖ - Димитровград: - Доста туби, празни, пълни, съоръжения за източване на гориво, инструменти, приспособления.
Общото количество на намереното гориво е около 120 литра. Шефовете на "Товарни превози" изчислили, че престъпната схема източвала по около 800 хил. лева държавни пари месечно. Оказва се още, че машинистите никак не са бедни -получават по около 1400 лева заплата, а с кражбата да си осигурявали по още 3 хиляди лева допълнително. Проверките ще продължат, но тази част от екшъна завършва с уволнението на 40 машинисти и депо-майстори от Димитровград.
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.
Делото за шпионаж в полза на Русия: Българската следа в аферата в Австрия