Столичани вече ще могат да следят разписанието на градския транспорт и организацията на паркирането в Синята зона. Това ще става с едно обаждане на "горещия" телефон в Единния информационен център за граждани, който работи от днес.
Столичани вече ще могат да следят разписанието на градския транспорт и организацията на паркирането в Синята зона. Това ще става с едно обаждане на "горещия" телефон в Единния информационен център за граждани, който работи от днес.
Ако дълго време чакате на спирката, а вече закъснявате за работа, може да позвъните от мобилния си телефон на номер 0700 13 233. На цената на 1 градски разговор ще получите информация след колко време ще дойде рейсът, дали се движи със закъснение и в колко часа трябва да е на спирката, за където пътувате.
Инж. Диана Георгиева - технически организатор Информационно обслужване: "На базата на разработена програма на сайта на центъра за градска мобилност мога да дам тази информация веднага - според типа и вид превозно средство, номера на линията, съответно показва спирката и направлението".
На същия номер може да попитате и за колата си, ако не е там, където сте я паркирали. Информацията за трафика в София постъпва в реално време.
Това, което липсва, за да заработи пълноценно системата, според кмета, е трафик - полиция.
Бойко Борисов - кмет на София:
"Ако ние имахме 50 полицаи - общински - които да отговарят само за трафика - сега, когато от този център се види къде има нарушение на разписанието - в момента видяхте - Лъвов мост - със 7-8 минути се бавят и трамваите, и автобусите. Отива полицаят на Лъвов мост, отпушва бързо движението, трафикът се възстановява. Автобуси, тролеи, трамваи вървят по разписание".
Столичани могат да влязат в информационната система на Центъра за градска мобилност и през сайта, за да са следят отблизо и в реално време движението на градския транспорт.
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"