Голяма част от автобусните спирки в Русе са опасни. Въпреки че преди четири години старите ламаринени конструкции бяха сменени с по-модерни, повечето в момента са изпочупени от вандали и се нуждаят от спешен ремонт. Нови спирки ще бъдат монтирани в града най-рано след две години.
Голяма част от автобусните спирки в Русе са опасни. Въпреки че преди четири години старите ламаринени конструкции бяха сменени с по-модерни, повечето в момента са изпочупени от вандали и се нуждаят от спешен ремонт. Нови спирки ще бъдат монтирани в града най-рано след две години.
240 са спирките в Русе. Повечето от тях обаче посрещат чакащите с изпочупени пейки, огънати навеси и нецензурни надписи. В крайните квартали дори няма спирки, защото апаши задигнали целите конструкции. Хората, които са извадили късмет да чакат под навес, обаче не си дават сметка за заплахата, която буквално е надвиснала над главите им.
АНКЕТА
- Никой не пази, минава, троши и заминава.
- Вее, духа. Не предпазва от дъжд.
- Щом сме в Европа и спирките трябва да са европейски.
Преди седем години спирка рухна под тежестта на натрупалия сняг и уби на място възрастен мъж. Подобен риск крие и спирката до жп гарата. Тя е наклонена на една страна и всеки момент може да се срути.
Свилен Иванов - зам.-кмет на община Русе:
- Знам кои са опасните спирки, наблюдавам ги. Ще укрепя опасните, няма да мога да чакам концесионера, защото като стане инцидент, какво значение има кой е виновен?!
От месец февруари Общината е отдала на концесия всички автобусни спирки. Предвидената инвестиция надхвърля 1 милион лева. В срок от 6 месеца концесионерите трябва да подготвят новият дизайн на съоръженията.
Всички конструкции в града ще бъдат еднакви, а електронни табла ще уведомяват чакащите за разписанието на тролеите и автобусите. Експлоатационният живот на една спирка е 10 години, стига тя да се поддържа.