Покрай новите правила за паркиране в центъра на София не престават да излизат позабравени стари градски проблеми. Жители от централна софийска улица потърсиха съдействие от "По света и у нас", защото място за паркиране на автомобилите им има, но няма безопасен път, по който да стигнат до домовете си.
Покрай новите правила за паркиране в центъра на София не престават да излизат позабравени стари градски проблеми. Жители от централна софийска улица потърсиха съдействие от "По света и у нас", защото място за паркиране на автомобилите им има, но няма безопасен път, по който да стигнат до домовете си.
След новото райониране, улица „Ангиста" попада в така наречената "зелена зона". За живеещите там обаче това се оказва проблем. Причината - липсата на тротоар, но не в буквалния смисъл. Защото мястото, отредено за пешеходци, е заето от автомобили. За да освободят зоната за минувачи, от общината поставят стълбчета, които допълнително затрудняват пешеходците.
Евдокия Коджабашева:
- Няма никакво място човек да мине, камо ли количка!
Валя Коджабашева:
- Дъщерята държи от едната страна, прехвърляме количката с детето през колите.
Евдокия Коджабашева:
- А, не всеки път, все пак има някой, който да ми помогне.
Мими Пантова:
- Дори на човек в нормално състояние му е трудно, да не говориме за инвалиди или майки с колички.
Нормативна наредба относно разстоянието, на което трябва да бъдат монтирани антипаркинг съоръженията - липсва. Целта обаче е ясна да се ограничи паркирането на автомобили, за да има достътчно място за пешеходците. В случая обаче става точно обратното.
Емил Коларов - Център за градска мобилност:
- Проблемът в действителност е сериозен, защото такъв тротоар действително, като този на улица "Ангиста", няма.
На опрделени места, дори и без колчета, е по-малък от 40 см. След намесата на "По света и у нас" от Центъра за градска мобилност премахнаха част от съоръженията. „Ангиста" обаче остава в обсега на
"зелената зона". Което пък означава, че без ограничетелни мерки, забързани шофьори вероятно ще намерят удобен вариант да спрат за няколко часа.
Мими Пантова:
- По-добре да поемеме този риск, отколкото хората да се движат по платното, разминавайки се и изчаквайки се с автомобилите.
Валя Коджабашева:
- Ние следим. Като спрат на тротоара, веднага им чукаме да слезнат надолу.
И въпреки че стълбовете вече са премахнати, пречка за преминаващите остават сградите в близост, чиито стълби и шахти и в момента заемат по-голямата част от и без това тесния тротоара. И докато не стартира
проверка на строежите, за живеещите на улицата остава възможността да маневрират безопасно между колите. Както и зорко да дебнат за неправилно паркирни автомобили.
40% искат управление около нова политическа сила, сочи проучване на "Алфа Рисърч"
"Алфа Рисърч": Българите оценяват 2025 г. като по-успешна за себе си, отколкото за страната и света
97 медала от международни и европейски олимпиади са спечелили отборите ни по природни науки
Депутатите от бюджетната комисия приеха удължителния закон на първо четене (ОБЗОР)