Използването на банкови продукти и услуги у нас се развива с по-бавни темпове, в сравнение с региона на Централна и Източна Европа.
Използването на банкови продукти и услуги у нас се развива с по-бавни темпове, в сравнение с региона на Централна и Източна Европа.
Това сочат резултатите от изследване на водеща международна компания в сферата на маркетинговите проучвания. По този показател, ние се нареждаме след страни като Полша, балтийските държави и Казахстан, и сме близо до Румъния.
Банковото проникване сред населението на Централна и Източна Европа спря рязко с настъпването на кризата през 2008-ма, но през 2011-та отново се наблюдаваше растеж. По последни данни поне 80 от хората в региона имат взаимоотношения с трезорите.
У нас тази цифра е 59 на сто. За сметка на това експертите отчитат големия потенциал на България за привличането на нови, по-млади клиенти.
Кризата направи българите предпазливи не само по отношение на банките, но при личните им разходи. 43% от домакинствата заявяват, че просрочват сметките си, на фона на 37 на сто, преди 2 години.
За да се справят с финансовите си затруднения, повечето нашенци пестят от развлечения, заведения и облекло.