ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Клопките на колективното пазаруване

bnt avatar logo от Цветелина Борисова
A+ A-
Чете се за: 01:05 мин.
Икономика

Интересът към пазаруването в интернет непрекъснато расте. Вече 7% от българите купуват онлайн, а преди година са били двойно по-малко. Най-много покупки в мрежата се правят в сайтовете за колективно пазаруване. За да предпазят клиентите от измами, в договорите между сайтовете и търговците са предвидени санкции.

клопките колективното пазаруване
Интересът към пазаруването в интернет непрекъснато расте. Вече 7% от българите купуват онлайн, а преди година са били двойно по-малко. Най-много покупки в мрежата се правят в сайтовете за колективно пазаруване. За да предпазят клиентите от измами, в договорите между сайтовете и търговците са предвидени санкции.

У нас в мрежата пазаруват най-вече млади жени, до 35-годишна възраст. Вечерята в ресторант, ваучерите за почивка и спорт, а напоследък и техниката, са най-желаните покупки онлайн. Най-важното при пазаруването в груповите сайтове, е да се четат внимателно офертите, съветват от бранша.

Елена Спасова, мениджър в сайт за колективно пазаруване:
- Те винаги са много подробни, защото това е техният документ за това, което са купили. И, стигайки до ситуация, в която трябва да се търси право на един или на друг, това е техният фиш, с който те могат да докажат, че нещото не е изпълнено.

Сайтовете подбират търговците, с които работят, по препоръките, които са получили и желанията на потребителите. Съветът обаче е и хората сами да проверяват фирмата-продавач, ако искат да са напълно сигурни, може да звъннат дори и в сайта.

Законът на свой ред защитава допълнително потребителя при пазаруването в интернет и по каталог.

Богомил Николов, Асоциация "Активни потребители":
- При този тип търговия потребителят има малко повече права, отколкото при традиционната. Най-важното е, че може да върне продукта в рамките на 7 дни, без да дължи причини или обяснение.

Дори покупката, от която не е доволен, да е била услуга, потребителят също не трябва да се колебае да реагира.

Елена Спасова, мениджър в сайт за колективно пазаруване:
- В момента, в който маникюрът им не е бил направен както искат, или когато хотелът ги е лишил от нещо, което е било записано, и не им е било предоставено - просто се обаждат на нас, на КЗП.

Елена Спасова е имала случаи, когато в офиса на сайта са връщани видимо некачествени стоки. В подобна ситуация сайтът заплаща компенсация за покупката, а отношенията с търговеца се преустановяват.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?