ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Измама на телефонен оператор

bnt avatar logo от Зоя Велинова
A+ A-
Чете се за: 01:31 мин.
У нас

Комисията за защита на потребителите забрани на един от телекомите у нас да прилага нелоялни търговски практики при договоряне на услуги от разстояние. От Комисията отказват да назоват името на оператора, тъй като издадените от нея актове се обжалват в съда и до влизането им в сила, той остава в тайна. Една от най-възмутителните схеми на измама е, че след като мобилният оператор отправя предложение за сключване на договор по телефона и клиентът откаже, договор за такъв вид услуга все пак се сключва.

измама телефонен оператор
Комисията за защита на потребителите забрани на един от телекомите у нас да прилага нелоялни търговски практики при договоряне на услуги от разстояние. От Комисията отказват да назоват името на оператора, тъй
като издадените от нея актове се обжалват в съда и до влизането им в сила, той остава в тайна. Една от най-възмутителните схеми на измама е, че след като мобилният оператор отправя предложение за сключване на договор по телефона и клиентът откаже, договор за такъв вид услуга все пак се сключва.

Каква е точно схемата на измама? Най-важното е да кажем, че сключване на договор по телефона е напълно законна практика. Въпросът е обаче, че напоследък се изкривява. Оператор на телекома се обажда на абоната и отправя предложение за сключване на договор от разстояние. Въпреки направения отказ от страна на клиента, се оказва, че контракт все пак съществува.

Когато потребителят подаде възражение към търговеца, получава от него отговор, че е налице сделка и ако иска да я развали, ще трябва да заплати определена сума заради предсрочното отказване от договора.

Ако си потърси правата в КЗП от там изискват запис на проведения телефонен разговор, за който търговецът твърди, че е получил съгласието на абоната, разбира се, че няма валидно сключен договор и тогава операторът казва, че има техническа грешка.

Издирихме от форумите един потребител, попаднал в подобна схема. Обадили му се и първите думи били: "Изтича ви договорът. Трябва да го подновите."

Калоян - гр. София:
- Казах, че не искам да удължавам договора. Има един месец до изтичането му и ще преценя. Казах и, че така поставен, въпросът е подвеждащ. Най-вероятно, ако бях пожелал да го подновя, договорът щеше да има
допълнителни оферти, условия и т.н. Само че при мен не попаднаха на човек, който лесно се манипулира. Аз бях направо възмутен още от първото й изречение - изтича ви договорът - ТРЯБВА да го подновите. Това
за хора, които бързат, не внимават - много лесно могат да бъдат подведени.

Проблемът е, че повечето хора не знаят, че може да се сключи договор от разстояние и дават съгласието си за определени предложения, като държат да получат информацията в писмен вид, която да подпишат. И едва след това смятат, че договорът е сключен, а това не е така. Трябва да знаят, че имат 7-дневен срок, в който да се откажат от този договор. Ето съвета на специалистите от КЗП.

Боряна Даутова, Комисия за защита на потребителите:
- Най-важно е потребителите да знаят, че договори по телефона се сключват и едно "да" означава сключен договор. Да слушат внимателно, да знаят, че Законът дава право да се отказват от тези договори в 7 работни дни.

Често телекомът отправя по телефона предложения към възрастни, които са най-уязвими, трудно се ориентират при сключване на такъв договор. Затова от Комисията са забранили сключване на договори от разстояние за хора от третата възраст.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?