ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Строителите на моста

bnt avatar logo от Лидия Каменова
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
У нас

Повече от 1000 души участваха в изграждането на Дунав мост 2 през последните 4 години. Хората в село Кутово, което се намира съвсем близо до строителната площадка, казват, че това е подобрило стандарта им на живот.

строителите моста
Повече от 1000 души участваха в изграждането на Дунав мост 2 през последните 4 години. Хората в село Кутово, което се намира съвсем близо до
строителната площадка, казват, че това е подобрило стандарта им на живот.

Дионис Лападатов, строител: "Тия, къде работиме на моста, все едно сме работили в чужбина, сега с тия заплати се познава – всички си купиха коли, направиха си подобрения на къщите... За 4 години така общо 80 000 лв. и аз съм доволен."

Строителите от Видин обаче не знаят какво ще правят след като мостът вече е построен:

"Не знам, сигурно в чужбина ще ходя..."
"Ще си седя вкъщи, ще си гледам внучето и ще харча спечеленото..."

Ситуацията в Калафат не е много по-различна от тази във Видин – висока безработица и застаряващо население. Младите бягат в големите градове или в чужбина.

Човек от Калафат: "Скептичен съм. Смятам, че само една стотна от плюсовете на моста ще бъде за Румъния и Българияя. Основният плюс ще е за Запдна Европа, но не и за нас."

Кметът на Калафат е на друго мнение - казва, че инвестиционният интерес към района се е увеличил още със старта на проекта.

Мирча Гуца, кмет на Калафат: "Това е изключително важен проект, както за България, така и за Румъния. Значително ще се улесни трафикът. Поне 50%
от товарите и пътникопотока от Западна Европа ще минава оттук, защото ще е бързо и удобно."

Първата копка на Дунав мост 2 беше направена преди пет години и половина. Близо година и половина се забави началото на строителството заради тежки геоложки проучвания, още година заради концесията за добив на строителни материали. Но това вече е история и България има модерно хидросъоръжение над реката. Инженери признават, че вкопаването на
стълбовете на 80 метра под реката е уникално за световната строителна практика.

За да добиете визуална представа какво означава това ето едно сравнение: сградата на общината във Видин се издига на около 60 м.

За смелите технически решения, превозването и монтажа на 250-тонните сегменти от конструкцията на моста дори екип на Discovery channel засне филм.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Пешеходец загина при тежък инцидент на АМ "Тракия"
Чете се за: 01:12 мин.
У нас
Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?