Електронен регистър вече отчита проявите на агресия и инцидентните случаи с деца в училище и извън него. Първи данните в регистъра започнаха да се попълват от училищата в Пловдив.
Електронен регистър вече отчита проявите на агресия и инцидентните случаи с деца в училище и извън него. Първи данните в регистъра започнаха да се попълват от училищата в Пловдив.
Директорите на училищата вече ще бъдат задължени да правят личен профил на учениците, които са с риск да отпаднат, както и да установят причините за натрупания голям брой неизвинени отсъствия.
Проучване на психолозите от детския комплекс в Пловдив показва, че агресията сред учениците се е увеличила. Така нар. вербален тормоз се развива главно в интернет пространството. Той обаче се пренася и в класните стаи в отношенията между децата.
Георги Бояджиев, ученик: Качват в интернет клипчета как унижават или дори пребиват съучениците си. Това е много голям проблем, тъй като те явно не го намират за нередно.
Стефани Карагьозова, ученичка: Понякога дори на мен ми се е случвало да бъде агресивна към хората. Това не е хубаво, но ми се е случвало. Какво провокира един ученик да бъде агресивен? Ами не знам. Може би нервите.
Новата система ще позволи всеки случай на агресия да бъде регистриран.
Инж. Иванка Киркова, началник на РИО на МОМН в Пловдив: Предвиждаме проследяване на случая и след известно време - може би в началото на другия срок към края на годината.
Тъй като става въпрос за деца, данните в регистъра няма да са публични. Те ще са на разположение само на отговорните институции, сред които полиция и отделите за закрила на детето.
Съдът решава дали да остави в ареста уволнения директор на 138-о училище
Заем за Украйна: Евролидерите одобриха 90 милиарда евро за следващите две години