ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за...
Чете се за: 01:02 мин.
Съдът пусна бившия директор на 138-о училище срещу 5000 лв.
Чете се за: 03:17 мин.
Столичната община въвежда зелен билет за градския...
Чете се за: 00:42 мин.
Увеличиха присъдата на Рангел Бизюрев за убийството на...
Чете се за: 01:30 мин.
Президентът пред "Величие": Необходими са...
Чете се за: 04:20 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Фалшиви обаждания на телефон 116 000

bnt avatar logo от Радостина Янкова
A+ A-
Чете се за: 01:03 мин.
У нас

Само за първите няколко дни след старта на новия спешен, безплатен телефон за изчезнали деца са регистрирани над 1 700 обаждания. От "Център Надя", който поддържа линията алармираха, че само едно от тези позвънявания е действително.

фалшиви обаждания телефон 116 000
Само за първите няколко дни след старта на новия спешен, безплатен телефон за изчезнали деца са регистрирани над 1 700 обаждания. От "Център Надя", който поддържа линията алармираха, че само едно от тези позвънявания е действително. Останалите са неуместни шеги, които задържат операторите, а в това време те могат да помогнат на родители, загубили дете, като дадат незабавно психологически и юридически съвети.

Екипът на Спешния център се състои от млади психолози, които са избрали да помагат на хора, които са изгубили детето си. Преди да заработи телефон 116 000 те са преминали дълъг курс на обучение, в който са развили уменията си. Само 5 дни след старта на спешния номер от Фондация "Център Надя" са принудени да прибягват до крайни мерки, за да ограничат фалшивите сигнали.

Д-р Росанка Венелинова - изпълнителен директор на "Център Надя":
"Когато се обадят вече за трети, четвърти път и очевидно, че няма да престанат с неприятните обаждания, просто влизат в един така наречен черен списък и после когато се обаждат няма как да достигнат до нас."

Телефонът е не само линия за получаване на сигнали, но и за осигуряване на практическа помощ, консултации и емоционална подкрепа за деца и родители, освен това е и единствената връзка между родителите на изчезналото дете и полицията. Чрез екипа на БНТ от фондацията отправиха послание към всеки, който задържа линията напразно.

Йоана Недялкова - оператор:
"На мен ми се е случвало дете да ми се обажда и да ми казва изчезна ми детето и да се прави, че плаче. Това са ужасни ситуации от човешка гледна точка и не смятам, че трябва да се предизвиква съдбата по този начин. Това са сериозни неща и не бива сферата на хумора да се намесва в тях."

Линията работи денонощно всеки ден и е напълно безплатна за всички опертори. Екипът на спешния телефон съветва родителите да бъдат по-внимателни по празниците, защото точно тогава се губят най-често децата в големите търговски центрове.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?