ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за...
Чете се за: 01:02 мин.
Съдът пусна бившия директор на 138-о училище срещу 5000 лв.
Чете се за: 03:17 мин.
Столичната община въвежда зелен билет за градския...
Чете се за: 00:42 мин.
Увеличиха присъдата на Рангел Бизюрев за убийството на...
Чете се за: 01:30 мин.
Президентът пред "Величие": Необходими са...
Чете се за: 04:20 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Авиоремонтният завод в Пловдив е пред стачка

bnt avatar logo от Румен Йовчев
A+ A-
Чете се за: 00:54 мин.
У нас

Авиоремонтният завод "ТЕРЕМ Г. Бенковски" в Пловдив е пред стачка. Заради липсата на нов колективен трудов договор работниците получаватминимални възнаграждения, казаха от синдикатите в предприятието. В момента авиотехниците вземат по 290 лв. за висококвалифицирания си труд. Исканията са заплатите да бъдат увеличени, защото не са актуализирани от 4 години.

авиоремонтният завод пловдив стачка

Авиоремонтният завод "ТЕРЕМ Г. Бенковски" в Пловдив е пред стачка. Заради липсата на нов колективен трудов договор работниците получават
минимални възнаграждения, казаха от синдикатите в предприятието. В момента авиотехниците вземат по 290 лв. за висококвалифицирания си труд. Исканията са заплатите да бъдат увеличени, защото не са актуализирани от 4 години.

56-годишният авиотехник Николай Христев от Пловдив е една от живите легенди на авиоремонтния завод "ТЕРЕМ Г. Бенковски". Започнал работа през 1977 година и вече четвърт век ремонтира авиационна техника,
редуктори и двигатели.

Николай Христев - авиотехник:
- Въпреки че ми предстои пенсиониране сега и с една тъга и болка най-вече ще се разделя с тази професия, но това е животът...

Казва, че работата е рискована, защото е свързана с опасни за здравето материали. Въпреки това, той обича професията си, но смята, че трябва да получава достойно за квалификацията си възнаграждение, а не колкото сега - 290 лева. Заплатите в завода не са коригирани от 2008 година. Една от причините е липсата на поръчки за предприятието. Спомня си за времето, когато е имало много повече заявки.

Николай Христев - авиотехник:
- Тогава на месец плана и съответно реализираната продукция беше 8
двигателя за МИГ-23 и 3 самолета излизаха готови от Граф Игнатиево...

Николай се успокоява, че поне децата му са вече големи и не разчитат на неговата финансова помощ. Дъщерята е в Англия, а синът му работи като компютърен специалист.

БНТ: - Нямахте ли желание, синът ви да ви наследи в тази професия?Николай Христев - авиотехник:
- Ами вижте какво, авиационния бизнес е един труден, така че не считам,
че може би си е избрал правилния път...

Авиотехникът се надява, че поне преди да се пенсионира трудът му ще бъде оценен достойно.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?