Плазма с температура от хиляди градуси, получена от малко ток и вода и водородна клетка за задвижване на електромобили. Това бяха част от изобретенията и иновациите, съпътстващи откриването на четвъртата национална конференция "Софийски електрохимични дни".
Плазма с температура от хиляди градуси, получена от малко ток и вода и водородна клетка за задвижване на електромобили. Това бяха част от изобретенията и иновациите, съпътстващи откриването на четвъртата национална конференция "Софийски електрохимични дни".
Форумът се провежда в института по електрохимия и енергийни системи към БАН.
Евтино и чисто решение на енергийните проблеми на човечеството. Напълно възможно е то да се крие в този уред. Пламъкът му е получен от малко ток и вода, но може да изгаря и топи материали при температура от хиляди градуси.
Огромният потенциал на водородната клетка също чака да бъде впрегнат в работа. Възможностите са много, но най-атрактивна изглежда тази водородът да замени петрола и да задвижи електромобилите - безшумно и безвредно за околната среда.
Благой Бурдин, докторант в ТУ София: Водородът доста по-бързо се зарежда и има доста по-голям пробег. От гледна точка на един конвенционален автомобил, водородът е доста по-близко. Тъй като се зарежда в рамките на няколко минути, а след това пробегът е 300 до 500 километра.
Задвижвани от водород или от батерии, електромобилите си пробиват сериозно път в световната индустрия. България също прави първите, но важни крачки.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас