Задръстванията в София няма да се разминат и през идната година. За да са колкото се може по-малко, обаче, общината планира да продължи с изграждането на кръстовища на две нива, както и с ремонта на няколко основни булеварда. До края на годината ще се возим и в нови автобуси.
Задръстванията в София няма да се разминат и през идната година. За да са колкото се може по-малко, обаче, общината планира да продължи с изграждането на кръстовища на две нива, както и с ремонта на няколко основни булеварда. До края на годината ще се возим и в нови автобуси.
По традиция първите ремонти ще започнат с пукването на пролетта. По бул. България ще се подменя трамвайното трасе и ще се изгражда новата трамвайна линия от Семинарията до квартал Дървеница.
Другите горещи точки ще са кръстовището на Симеоновско шосе и бул. Никола Вапцаров, както и другото на бул. България и бул. Иван Гешов.
Кръстовище на две нива се планира и при Лъвов мост, стига Европейската инвестиционна банка да отпусне пари, за които общината в момента преговаря.
Любомир Христов - заместник-кмет по транспорта на София: "Винаги има известни затруднения за трафика, когато се реализират големите строително-монтажни дейности, но ще направим всичко възможно затрудненията за трафика да бъдат минимални, така както сме се старали винаги при реализацията на големи инфраструктурни проекти в София."
Поетапно ще се ремонтира и Цариградско шосе, но без да се налага изцяло да бъде затворено. Ремонт се предвижда и по бул. Сливница. Няма да изостава и работата по надлез "Надежда", обещават от общината. Шумно през 2013 ще бъде и покрай метрото.
Продължава работата по линията до летището. Заедно с това през пролетта ще започне изграждането на трасето до бизнеспарка. В сметките на общината за 2013 година е и закупуването на 10 нови метровлакчета.
Новите участъци ще са готови до края на 2014 г. Плановете за градския транспорт включват още 50 нови тролея, трамваи и 100 нови автобуса, купени с европейски пари. Започналата нова година наследи проблема с паркирането, по който все така се търсят решения.
Любомир Христов - заместник-кмет по транспорта на София: "На този етап планираме да довършим подземен паркинг, който е изграден като конструкция при стадион Васил Левски срещу националното радио, където има две нива и проучаване на допълнителни възможности за изграждане на още места за паркиране основно около метростанции."
През тази година общината има да мисли как да напълни буферните паркинги, които бяха построени, но засега остават празни.
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги