За поддръжката на влаковете в метрото до днес се грижеха в базите на БДЖ. Удължаване на линиите обаче налага съществуващото депо на Метрополитена в Обеля да се разшири.
За поддръжката на влаковете в метрото до днес се грижеха в базите на БДЖ. Удължаване на линиите обаче налага съществуващото депо на Метрополитена в Обеля да се разшири.
След пускането на втория метродиаметър броят на влаковете нараства до 42. Освен ежедневните технически проверки, с увеличаването на пробега им, вече се налагат и основни ремонти.
Стоян Братоев, директор на "Столичния метрополитен": - Това значи цялостен преглед на всички възли и детайли, тук се разглобява всичко, преглежда се, ако има нещо за смяна, проверяват се характеристиките и влакът излиза с капацитет, както от завода.
В депото е инсталиран супер модерен струг, с който се шлифоват колелата на влаковете, без да се разглобяват. Досега, за да се извърши такъв ремонт, е бил необходим демонтаж на талигите от вагоните и транспортирането им до депо на БДЖ.
Йорданка Фандъкова - кмет на София: - Това е отнемало около 5 дни, а сега виждате за 3 часа минава цялата композиция. Ремонтът приключва и това позволява влаковете да не отсъстват дълго време от линиите, а всички искаме до имаме кратки дистанции между влаковете, за да обслужваме повече хора.
Инвестицията е в размер на 17 милиона лева, които са осигурени по оперативна програма Транспорт на ЕС. 160 души работят в депото със средна заплата 914 лева.
В рамките на инвестицията е изграден и административен блок, разширено е депото и е оборудвано допълнително със съоръжения за миене и боядисване на композициите.