Не е тайна, че продължаващата вече пета година световна икономическа криза изостри отношенията между фирмите във всички сфери на икономиката. Сред най-потърпевшите е авиационният бранш, където конкуренцията между компаниите е сведена до всеки самолет, клиент и дори багаж. По тази причина на летище София тези дни избуя тлеещият от известно време спор между част от наземните оператори.
Не е тайна, че продължаващата вече пета година световна икономическа криза изостри отношенията между фирмите във всички сфери на икономиката. Сред най-потърпевшите е авиационният бранш, където конкуренцията между компаниите е сведена до всеки самолет, клиент и дори багаж. По тази причина на летище София тези дни избуя тлеещият от известно време спор между част от наземните оператори.
Работата на наземните оператори на летищата е да обслужват самолетите
преди излитане и след кацане, багажите на пътниците, чекинг-гишета и още много дейности. На летище София оперират 3 компании, две частни и една държавна към аеропорта.
През 2008 година на летището са обслужени 49 000 полета, а през миналата 44 000. Най-голямата частна обяви днес, че е подала сигнал в ЕК и Комисията за защита на конкуренцията срещу другите два наземни оператора.
Фернанд Щауфер - изп.директор на наземен оператор за България:
"Сигналът за наземния оператор на летище София е заради съмненията ни за непозволената от нормативните уредби на ЕС доминираща пазарна позиция. Според нас той има неразрешено предимство пред останалите тъй като администрацията, оборудването и инфраструктурата му спестяват средства, които другите дават, за да работят".
Според компанията това често води до проблеми със сервиза на самолетите,
забавяне на багажите и допълнителен отлив на клиенти. От летище София
заявиха, че са учудени от сигналите при положение, че тези, които ги
подават са с най-голям пазарен дял - от 40 на сто. Толкова има и
държавният наземен оператор към летището.
Мариана Кирилова - директор "Маркетинг и анализи", летище София:
"Практиката не само на летище София, но и на европейските е, когато има
наличие на няколко оператора, измежду които авиокомпаниите могат да
избират, е те да провеждат т.нар. конкурси. Тогава те обявяват своите
намерения за избор на оператор по наземно обслужване до всички, които
могат да предложат своята оферта".
Вторият сигнал на частния оператор е срещу другия частник, който е с
двойно по-малък пазарен дял от неговия. Сред обвиненията са за дъмпинг в
цените на услугите и затова искането е да се отнеме лиценза му.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас
Ситен снеговалеж и гъста мъгла затрудняват движението през прохода "Шипка"