Неприятен инцидент и в най-добрия ресторант в света. След като три години поред държеше първото място на световните кулинарни класации, ресторант "Нома" в Копенхаген се прочу и с това, че разболя 63-ма свои клиенти.
Неприятен инцидент и в най-добрия ресторант в света. След като три години поред държеше първото място на световните кулинарни класации, ресторант "Нома" в Копенхаген се прочу и с това, че разболя 63-ма свои клиенти.
Когато си на върха и масите са запазени за месеци напред, наказанието от санитарните власти, не е най-важното за един ресторант. Оказва се, че около празника на влюбените един от работниците в кухнята бил болен и не измил добре ръцете си. На Свети Валентин Лине Карлсон и приятелят й прекарали вечерта в ресторанта.
"На следващия ден приятелят ми се разболя. Имаше класически симптоми на гадене" - казва Лине Карлсон.
Самата Лине се разминала с по-леки здравни проблеми. Властите веднага понижиха оценката на заведението и упрекнаха управата му, че няма топла вода в една от всичките чешми в кухнята.
"Доволните клиенти за жизненоважни за нас и станалото е най-лошото, което може да ни се случи" - съжалява управляващият директор на "Нома" Петер Крайнер.
За да си върне реномето, заведението дезинфекцирало 4 пъти помещенията и сега предлага на всичките 63 пострадали клиенти или да им върне парите, или да вечерят отново за сметка на ресторанта.