Приватизацията е единственият възможен начин "БДЖ - Товарни превози" да се стабилизира. Това каза пред журналисти транспортният министър в оставка Ивайло Московски по повод протестите срещу приватизацията на дружеството. Московски припомни, че дружеството е в технически фалит от първия ден, в който това правителство е дошло на власт.
На новия аспект от националния протест днес отговори министърът в оставка Ивайло Московски. Пред По света и у нас той защити приватизацията на "БДЖ - Товарни превози" с аргумента, че само така може да се спаси държавната железница, която е във фалит. По думите му - единственото,
с което правителството е държало кредиторите спокойни досега, е, че с приватизацията на "Товарни превози" ще бъдат покрити част от задълженията на БДЖ.
"2009 година БДЖ го заварихме с 840 милиона задължения. В момента е на 720, тоест, това което ние сме успели да направим, е да им намалим задълженията. То е било в технически фалит, когато ние сме дошли на власт. В момента все още се намира в такъв, тъй като единственото нещо, което може да се направи - кредиторите да се обезпечат от активите на дружеството. Направят ли го - това означава, че няма такава компания повече. Та затова единственият начин по някакъв начин да се удовлетворят кредиторите е да се продаде "Товарни превози" тъй като единственото това има... някаква въобще потенциална възможност да се вземат някакви пари" - обясни министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски.
Министърът добави още, че няма никакви претенции, ако обществото иска - да се спре тази приватизация. Важното според него е да се попита съгласни ли са всички граждани на тази държава да извадят 800 милиона, за да платят на кредиторите на БДЖ, защото това следва след няколко дена - когато кредиторите си поискат парите.