На 18 юни в зала 1 на Националния дворец на културата джазът среща класиката на 4 рояла. Едни от най-добрите пианисти - Иван Янъков, Георги Черкин, Ангел Заберски-Син и Живко Петров се събират за първи път заедно за общо концертно изпълнение. Двата...
На 18 юни в зала 1 на Националния дворец на културата джазът среща класиката на 4 рояла. Едни от най-добрите пианисти - Иван Янъков, Георги Черкин, Ангел Заберски-Син и Живко Петров се събират за първи път заедно за общо концертно изпълнение.
Двата стила – джаз и класика ще се допрат в любими на публиката произведения, но изсвирени на необичайни за тази програма инструменти. Идеята е на Иван Янъков.
"Имам "Либертанго" на Пиацола, която е моя преработка за 4 пиана. Измислихме наша версия за 4 пиана на "Болеро" Равел, както и на "Рапсодия в синьо" и на други пиеси", каза той.
Докато течаха репетициите за големия концерт в четвъртък не липсваха и онези любопитни истории, които само музикантите могат да разкажат.
"Гершуин отива при Равел, като голям композитор и казва: "Маестро, мога ли да взимам уроци при вас по композиция". Гершуин вече е набирал така слава и Равел го попитал: "Ти колко получаваш заплата?" и Гершуин му отвърнал" "Ами, 100 000 долара", тогавашни нали, тогавашни пари 100 000 долара на година. И Равел му казал" "Мога ли аз тогава да идвам да взимам уроци при вас?", разказа Ангел Заберски.
Един от ярките примери за срещата на джаза с класиката е произведението на Гершуин „Рапсодия в синьо“. След премиерата преди повече от 90 години, критиката казва за американския композитор, че „превръща джаза от улично момиче в почтена дама”.