Времето между два летни сезона по Черноморието е период на равносметка, ремонти и планиране, като най-актуалният въпрос е как сезонът може да бъде удължен. За Гешо Любенов – туроператор, който от години работи на туристическите пазари на Русия, Украйна и...
Времето между два летни сезона по Черноморието е период на равносметка, ремонти и планиране, като най-актуалният въпрос е как сезонът може да бъде удължен. За Гешо Любенов – туроператор, който от години работи на туристическите пазари на Русия, Украйна и Беларус, отговорът е в създаването на допълнителни събития и атракции, за да има какво да предлагат туроператорите. Повече - вижте в рубриката ни "Гласът на града".
Летният туризъм отчете по-добри резултати, но на пазарите на Западна и Централна Европа, при нас съществена промяна нямаше, казва туроператорът Гешо Любенов, който работи с Русия, Украйна и Беларус.
"Показателите са по-добри по простата причина, че обстановката около България предизвика по-добрия сезон. За да се удължи сезонът, съответно трябва да се предизвикат мероприятия от страна на община, от страна на търговски дружества и фирми", казва той.
Регатата "Тол шипс" е добър пример за привличане на вниманието извън плажния сезон.
"Трябва да се обърне внимание на пътища, комуникации. Ремонтните работи траят до 15 май. Според мен те трябва да са до 1 май, за да може сезонът от тогава активно да тръгне. И съответно всяка една община да обърне внимание на пътища, маркировки, табели обозначителни", обяснява още туроператорът.
Много добре биха се продавали балнеолечебни услуги, казва още Гешо Любенов. Но ако успеем да използваме това, което имаме.
"Колко балнеохотела имаме в Свети Константин? Имаме минерална вода, нали така? Колко балнеохотела имаме? Тук е и мястото на бизнеса - да, имаме вода, имаме дадености, море, хотели, но тази услуга като балнеолечение не е развита на север", коментира Любенов.
Ако подобна база бъде изградена, всеки туроператор би я предложил на дестинациите, на които работи, независимо от сезона.