Липсват квалифицирани кадри за производството на българска парфюмерия и козметика в малките селища в страната. За да осъществяват дейността си фирмите сами обучават работниците си. Оказва се, че родната ни продукция е разпознаваема повече в страните от...
Липсват квалифицирани кадри за производството на българска парфюмерия и козметика в малките селища в страната. За да осъществяват дейността си фирмите сами обучават работниците си. Оказва се, че родната ни продукция е разпознаваема повече в страните от Европейския съюз, отколкото у нас. Причината е традиционното недоверие на българите към новите разработки. Затова от Националната асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика разчитат на кампанията „Купувам българско“, за да се популяризират качествените родни продукти.
Татяна Бинева управлява от години семейна фирма за производство на парфюмерия и декоративна козметика в столицата. Цехът на фирмата, изграден по Програмата за развитие на селските райони, обаче, се намира в пловдивското село Отец Паисиево. Създаден е там с цел да се стимулира местната икономика. Но желанието да се наемат на работа хора от района се оказва трудно изпълнимо.
Татяна Бинева- управител на фирма за производство на парфюмерия и козметика - с. Отец Паисиево: "Проблемът с квалифицираните кадри в нашия случай идва от факта, че се позиционираме в село, което е: не много далеч, но не и близко до големия град - 50 километра от Пловдив, но това са на отиване и на връщане, и доста затруднява младите хора - тези, които умеят и тези, които са специалисти в бранша, да ги спечелим за нашата кауза - да работят на село."
От бранша приветстват въвеждането на трудовите договори за ден, които според тях ще ги облекчат при допълнително наемане на работна ръка при нужда.
Татяна Бинева - управител на фирма за производство на парфюмерия и козметика - с. Отец Паисиево: "Мисля, че трябва да се доизчисти още повече, защото разбрах, че има проблеми, в които работниците, които се наемат в този един ден или период, в който е прибирането на реколтата, не желаят да бъдат наемани."
Според Татяна Бинева основната причина за отказ е, че работникът не иска да плаща осигуровки. Надеждата на производителите е да бъдат отстранени и административните пречки, които спъват доброто позициониране на българските продукти у нас.
Дора Ганчева - търговски директор на фирмата: "Когато кандидатствахме по Оперативната програма за развитие на селските райони с проекта за изграждане на нашия нов цех, на Държавен фонд „Земеделие“ им отне може би около 2 години, за да оценят проекта и впоследствие да го одобрят. Смятам, че тези срокове трябва да бъдат съкратени."
Фирмата, която е на българския пазар от 25 години, в момента разширява дейността си и строи допълнителен склад за съхранение на продукция. Изделията им се продават в малки бутици, с индивидуално отношение към клиента и на достъпна цена.
Татяна Бинева - управител на фирма за производство на парфюмерия и козметика - с. Отец Паисиево: "Същественото нещо на нашите продукти е, че ги изработваме по поръчка на клиента, в зависимост от ароматите, цветова гама, количества, нямаме ограничение за минимални количества и това ни помага да сме доста гъвкави."
75 процента от продукцията им е предназначена за износ в страни от Европейския съюз. Споделят, че у нас клиентът гледа с недоверие на произведеното в България и новите разработки в бранша.
Дора Ганчева - търговски директор на фирмата: "Българските са наистина добри продукти, качеството им е високо, трябва... бъдете смели, пробвайте ги и ще се убедите."
За производителите на парфюмерия и козметика участието им в кампанията „Купувам българско” е от огромно значение. За тях това е начинът да достигнат по-лесно до родния потребител.
В Генерал Тошево привличат медици и учители чрез стипендии за дефицитни специалности
Столичната община въвежда зелен билет за градския транспорт от 20 до 22 декември
Приключиха консултациите при президента, връчва проучвателен мандат след Нова година
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги