Как да направим училището по-интересно, къде е мястото на Интернет сайтовете и електронните платформи в учебните часове? Преподаватели от варненските училища потърсиха отговор на тези въпроси по време на семинара “Инструменти за привлекателно...
Как да направим училището по-интересно, къде е мястото на Интернет сайтовете и електронните платформи в учебните часове? Преподаватели от варненските училища потърсиха отговор на тези въпроси по време на семинара “Инструменти за привлекателно образование”.
Трябва да се грабне вниманието учениците, като се прилагат съвременните технологии – това е начинът училището да е интересно на свръхинформираните деца в дигиталната ера, единодушни са участниците в семинара. Учителите напълно осъзнават, че в тази сфера трябва да догонват възпитаниците си.
"Идеята ни е да представим техниката по един по-различен начин,по достъпен за учителите, така че те да могат да могат по-лесно да влязат в света на учениците и малко по малко да започнат да преподават своите предмети чрез технологиите", коментира Елисавета Якимова - Център за творческо обучение в град София.
”Учениците са много напред с информацията, естествено децата се впечатляват, когато и учителите са на съответното ниво”, каза Корнелия Иванова - помощник директор в СОУ ”Иван Богоров” - Варна.
”В противен случай класната стая представлява едни чинове и няма никаква визуална опора, нищо, което да ги насочи, да привлече вниманието. Те, на практика, започват да скучаят и и да бягат от часове”, поясни Владимир Панев - директор на основното училище в село Въглен.
Всички тези идеи обаче отново извеждат на преден план необходимостта от високоскоростен Интернет във всяко училище, припомнят варненските преподаватели. Както и преразглеждане на някои нормативи. Защото във високотехнологичното училище роля в учебния процес могат да изиграят и забранените в класната стая смартфони.