Мрежа от електрически велосипеди ще свързва България и Румъния

Мрежа от електрически велосипеди ще бъде изградена в българо-румънския пограничен регион по проекта "Мрежа за електрически велосипеди", финансиран по програмата Интерpeг.

от Източник: БТА
09:02, 27.04.2016
Чете се за: 01:43 мин.
Още
мрежа електрически велосипеди свързва българия румъния

Така всеки турист, решил да разгледа туристическите забележителности по река Дунав от двете страни на границата ще може да наеме за три часа електрически велосипед и да тръгне на път, разказа за БТА Красимир Кирилов от Видинската търговско-промишлена палата.

С тази задача се нагърбват четири партньорски организации - две от българска страна: Агенция за регионално развитие и бизнес център - Видин (водещият партньор) и Видинската търговско-промишлена палата (ВТПП); и две от румънска страна: Румънската асоциация за електронна индустрия и софтуер - Олтения и Агенция за малки и средни предприятия - Калафат.

През февруари т. г. партньорите започват работата по проекта "Мрежа за електрически велосипеди" ("E-bike Net"), финансиран по програмата Интерpeг V-A Румъния - България 2014-2020.

Електрическите велосипеди ще бъдат разпределени в 16 български и 16 румънски града

В рамките на проекта се предвижда да бъдат закупени и предоставени общо 240 електрически велосипеда по 120 за България и за Румъния, които ще бъдат разпределени в 16 български и 16 румънски града.

Градовете от българска страна ще са Добрич, Русе, Велико Търново, Плевен, Враца, Горна Оряховица, Свищов, Мездра, Балчик, Лом, Монтана, Червен бряг, Дулово, Оряхово, Силистра и Видин.

В Румъния електрическите возила ще бъдат разпределени между градовете Гюргево, Дробета-Турну Северин, Кълъраш, Констанца, Крайова, Александрия, Меджидия, Мангалия, Каракал, Рошиори, Турну Мъгуреле, Черна вода, Нъводари, Слатина, Олтеница и Калафат, разказа Кирилов.

Самите велосипеди ще бъдат обслужвани от специално обучени хора - т. нар. оператори, които предстои да бъдат избрани.

Предвижда се да бъдат изградени зарядни станции в 35 точки в България и Румъния, тъй като едно колело може да издържи без зареждане около 50 км. В една станция ще бъдат монтирани специални контакти за едновременно зареждане на 5 велосипеда. Самото зареждане ще трае около 4-5 часа, като ще се заплаща стойността на потребената електроенергия. Цената за използване на колелото ще е 1 евро за три часа, съобщи Кирилов.

С електрическото колело ще може да се изминат от 50 до 70 километра с минимални усилия.

"Идеята за използване на електрическо колело е, че този транспорт дава възможност на много по-различен тип хора от тези, които по принцип карат велосипеди, да се включат и да преминават дълги разстояния. Това са хората над 60 години. С това колело, с минимално усилие, се позволява на този, който го управлява, да преминава големи разстояния", уточни Кирилов.

"Скоростта на електрическия велосипед ще е фабрично ограничена на 25 км/ч, за да се ограничат евентуални инциденти", обясни Евтим Стефанов, директор на Агенция за регионално развитие и бизнес център - Видин, партньор по проекта. "Целта ни е в цялата трансгранична зона да създадем мрежа, която да е добре представена. Изключителна полза от проекта е и, че във Видин и в Калафат ще има такива велосипеди, което се надяваме да улесни придвижването на хората между двата града", допълни Стефанов.

Така след приключване на проекта по цялата трансгранична зона между България и Румъния, ще бъде изградена мрежа за електрически велосипеди. Само във Видин и Калафат ще има по 20 велосипеди и с тях ще могат да се придвижват желаещите, и то на символична цена за ползване, допълни Евтим Стефанов от Агенцията за регионално развитите и бизнесцентър.


Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Ограничение на скоростта по АМ Струма край Мурсалево заради ремонти
Ограничение на скоростта по АМ "Струма" край Мурсалево заради ремонти
Томас Андерс от Модърн Токинг с концерт у нас през декември
Томас Андерс от "Модърн Токинг" с концерт у нас през декември