Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ
НОВИНИ
Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Наша компютърна игра проби на световните пазари

Българска компания създаде компютърна игра, която беше харесана от най-големите дистрибутори на световния пазар. Разработката на играта е отнела на екипа над 6 години работа. В компанията в момента работят над 50 човека. Инвестираните средства надхвърлят бюджета на скъпа холивудска продукция, казват авторите на играта пред нашия репортер Николай Минков.

Николай Минков
от Николай Минков
18:27, 28.12.2016
5879
Чете се за: 01:18 мин.
Още

Производството на видео игри през последните години не само застигна, но и задмина световната кино индустрия по инвестирани средства и по реализирани печалби. Една българска компания успя да се намести сред най-големите.

Бисер Дянков- продуцент: Мисля, че имаме сумарно повече от 6 години от началото до излизането на играта. Имаше малко бой във фирмата. Имаше спорове. Решихме, че ролева игра, със силен екшън елемент, е добра среда, в която ние да покажем разбирането ни какво прави една игра добра игра.

Това е играта "Виктор Вран", която е изцяло разработена от българска компания, а от 2017 година вече ще се продава на световните пазари.

Бисер Дянков-продуцент: На големия гейм пазар успяхме да пробием с много пот, постоянство, някаква доза късмет, емоции, ентусиазъм. Но като студио винаги сме искали от всеки проект да научим нещо нова и да се развиваме. Ние имаме екип, който прави игри от много време. Мисля, че повече от 15 години. В момента сме около 50 разработчика.

Това между другото е едно число, което се задържа доста през годините. В това число влизат както софтуерни инженери, така и артисти, дизайнери, левъл дизайнери.

Бисер Дянков- продуцент: Сега сме при Хрома, нашият арт директор.
Хрома: А това е една от фазите за изработка на едим модел. В момента е високополигоналната фаза. След което следва ниско полигонална фаза и обличането му с цвят. Използваме специален софтуер за случай, който максимално се доближава до скулптиране на обекти.
Бисер Дянков- продуцент: А ето тук кипи най-тежкият труд. Тук са програмистите и тук идват всички да им се оплакват, когато има безкарйно много проблеми, в това което правят. Само че те са с крайни срокове и трябва да ги оставим да продължават - да кипи най-тежкият труд вътре. Ето тук в коридора, на тези пана, сме качили част от скиците, които сме направили в процеса на разработване на играта от ключови картини за обложка на играта през персонажи и етапите на тяхното развитие, различни оръжия, карти. Саундтракът, ако не се лъжа, е около 60 минути. Музиката беше създадена в София от Георги Стрезов. Прекрасен композитор, с който е голямо удоволствие да се работи. Основната тема на играта беше записана от София сейшън орекстра.
Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Некачествено поставяне на улични лампи в София
Некачествено поставяне на улични лампи в София
Детският хор на БНР разказва „Зимна приказка“
Детският хор на БНР разказва „Зимна приказка“