НОВИНИ

Наша компютърна игра проби на световните пазари

Българска компания създаде компютърна игра, която беше харесана от най-големите дистрибутори на световния пазар. Разработката на играта е отнела на екипа над 6 години работа. В компанията в момента работят над 50 човека. Инвестираните средства надхвърлят бюджета на скъпа холивудска продукция, казват авторите на играта пред нашия репортер Николай Минков.

Николай Минков
от Николай Минков
18:27, 28.12.2016
6118
Чете се за: 01:18 мин.
Още

Производството на видео игри през последните години не само застигна, но и задмина световната кино индустрия по инвестирани средства и по реализирани печалби. Една българска компания успя да се намести сред най-големите.

Бисер Дянков- продуцент: Мисля, че имаме сумарно повече от 6 години от началото до излизането на играта. Имаше малко бой във фирмата. Имаше спорове. Решихме, че ролева игра, със силен екшън елемент, е добра среда, в която ние да покажем разбирането ни какво прави една игра добра игра.

Това е играта "Виктор Вран", която е изцяло разработена от българска компания, а от 2017 година вече ще се продава на световните пазари.

Бисер Дянков-продуцент: На големия гейм пазар успяхме да пробием с много пот, постоянство, някаква доза късмет, емоции, ентусиазъм. Но като студио винаги сме искали от всеки проект да научим нещо нова и да се развиваме. Ние имаме екип, който прави игри от много време. Мисля, че повече от 15 години. В момента сме около 50 разработчика.

Това между другото е едно число, което се задържа доста през годините. В това число влизат както софтуерни инженери, така и артисти, дизайнери, левъл дизайнери.

Бисер Дянков- продуцент: Сега сме при Хрома, нашият арт директор.
Хрома: А това е една от фазите за изработка на едим модел. В момента е високополигоналната фаза. След което следва ниско полигонална фаза и обличането му с цвят. Използваме специален софтуер за случай, който максимално се доближава до скулптиране на обекти.
Бисер Дянков- продуцент: А ето тук кипи най-тежкият труд. Тук са програмистите и тук идват всички да им се оплакват, когато има безкарйно много проблеми, в това което правят. Само че те са с крайни срокове и трябва да ги оставим да продължават - да кипи най-тежкият труд вътре. Ето тук в коридора, на тези пана, сме качили част от скиците, които сме направили в процеса на разработване на играта от ключови картини за обложка на играта през персонажи и етапите на тяхното развитие, различни оръжия, карти. Саундтракът, ако не се лъжа, е около 60 минути. Музиката беше създадена в София от Георги Стрезов. Прекрасен композитор, с който е голямо удоволствие да се работи. Основната тема на играта беше записана от София сейшън орекстра.
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Некачествено поставяне на улични лампи в София
Некачествено поставяне на улични лампи в София
Детският хор на БНР разказва „Зимна приказка“
Детският хор на БНР разказва „Зимна приказка“