НОВИНИ

Нормализира се графикът на полетите на "Хийтроу" и "Гетуик"

След тридневен хаос, британската авиокомпания "Бритиш еъруейс" постепенно се връща към нормалния ритъм на работа. Срив в компютърната система стана повод да бъдат отменени десетки полети от лондонските летища "Хийтроу" и "Гетуик". Хиляди пътници останаха блокирани на терминалите. Полетите от и до летище София не бяха засегнати.

Джанан Дурал
от Джанан Дурал
17:58, 29.05.2017
Чете се за: 00:58 мин.
По света
Снимка:

Така изглеждаха терминалите на летищата "Хийтроу" и "Гетуик" през последните три дни. Съботният срив в системата на "Бритиш eъруейс" принуди хиляди пътници да останат на летищата, при това без да могат да вземат и вече чекирания си багаж. На част от засегнатите са раздадени постелки, осигурен им е и достъп до конферентните зали където да поспят.

Днес полетите на авиокомпанията поетапно се възстановяват.

Алекс Круз, изпълнителен директор на "Бритиш еъруейс": "Работим постоянно, стараем се да осигурим на пътниците си всичко необходимо, докато изчакват отпътуването си. Около 95% от полетите ни вече се изпълняват по разписание. Около две трети от пътниците ще могат да отпътуват до края на деня. Останалите могат да променят резервацията си за следващите шест месеца".

От компанията обаче така и не обясняват какво точно се е случило, за да се стигне до блокирането на системата им. Съобщава се за токов удар, но според авиоексперти, това не би трябвало да доведе до проблем с подобен мащаб. Отхвърля се версията за кибератака. Междувременно, близо 75 хиляди са хората, които не са успели да заминат.

Даниел Мартин, засегнат пътник: "Не успяхме да заминем на медения си месец. Вече трети ден стоим и чакаме на летището. Имахме билети за круизен кораб в Рим, както и други два полета - изпуснахме всичко, нямаме багаж, не знаем и кога ще ни го върнат".

Компенсациите, които "Бритиш eъруейс" ще трябва да изплати, възлизат на няколко десетки милиона паунда. Възможно е компанията да си спести част от тях, с аргумента, че е била поставена пред форсмажорни обстоятелства и не носи отговорност.

Според законите на ЕС пътниците имат право на компенсация, варираща между 250 и 600 евро, в зависимост от разстоянието на полета му. Това важи, в случай, че закъснението е повече от 3 часа. При закъснение до 2 часа, авиокомпанията е длъжна да осигури храна и вода, както и достъп до телефон и интернет.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Напукан асфалт на площад Руски паметник година и половина след края на ремонта
Напукан асфалт на площад "Руски паметник" година и половина след края на ремонта
Украински националисти са пребили бесарабски българин в Белгород
Украински националисти са пребили бесарабски българин в Белгород