Все по-често ученици, родители и учители търсят Националната телефонна линия за деца, съобщи в Благоевград председателят на Държавната агенция за закрила на детето Офелия Кънева. Телефонната линия е разкрита преди 8 години и е напълно безплатна. Обажданията се приемат денонощно от обучени психолози и педагози.
Над 80 хиляди са обажданията към Националната телефонна линия за деца от миналия първи юни до днес. Деца и възрастни са позвънявали по най-различни въпроси - от тийнейджърски влюбвания до тревоги заради конфликти между родителите.
„Над 30 хиляди деца са позвънили на Националната телефонна линия, за да споделят и да се оплачат, че родителите им не са ги пуснали на дискотека.”
Има обаче и доста сериозни сигнали за насилие над дете в семейството или за агресия в училище.
Офелия Кънева, председател на Държавната агенция за закрила на детето:
„Около 1000 от обажданията са проследени и са станали случаи, по които след това органите от Закрила на детето работят.”
Валентин Димитров, зам.-председател на Държавната агенция за закрила на детето:
„Дори само едно обаждане да бъде за дете наистина в риск, на което ние да реагираме, и това дете да получи адекватна помощ, това осмисля цялото съществуване.”
Експертите се опитват да популяризират Националната телефонна линия за деца 116 111. Номерът вече е включен в бележниците на учениците, а през тази година ще бъде поместен и в част от учебните помагала.
Офелия Кънева, председател на Държавната агенция за закрила на детето:
„Аз съветвам всеки човек, който има нужда от консултация за дете, да се опита, да изпробва Националната телефонна линия и сам да прецени дали тя работи и доколко качествено работи.”
От Благоевград започна и националната кампания „Седмица на детето”. От Държавната агенция за закрила на детето показаха 4-метров календар, в който са поместени всички предстоящи събития в страната по повод Международния ден на детето – 1 юни.