Различните правила и административни разпоредби, действащи в дунавските държави, са част от пречките за ефективното развитие на корабоплаването. Как могат да бъдат унифицирани – на среща в Русе коментираха днес представители на местната и държавната администрация, и корабособственици. Предложенията предстоят да бъдат обобщени по проекта ДАНТЕ, по който работят всички 10 дунавски държави.
This is a modal window.
Състоянието и поддръжката на плавателния път – това е един от сериозните проблеми, отчетен още в началото на проекта. Според Манфред Зайц – генерален секретар на Про Данюб Интернешанъл, това се отразява особено негативно върху трафика – както на товари, така и на пътници. Друг проблем е бюрокрацията.
Манфред Зайц – генерален секретар на Про Данюб Интернешънъл
„Прекалено много и най-различни са документите, които се изискват в различните държави. Ние целим опростяване и намаляване на формулярите и формите, които трябва да бъдат изпратени към местната власт. А също и хармонизация на административните процедури по целия Дунав.”
От българска страна вече има набелязани проблеми, който ще бъдат предложени за обсъждане.
Александър Маринков – председател на Българската дунавска камараПредстои организирането на още работни срещи, както в България, така и в другите дунавски страни. Създадена е и онлайн платформа, на която могат директно да бъдат давани предложения, както и примери за добри практики. А крайната цел е до 2020 година товарният транспорт по реката да нарасне с 20%.
„Това, което най-много ни пречи на нас, неоправдано високите такси на някои пристанища, което затруднява после търговския обмен. Имаме много случаи, когато чуждестранни кораби, плавайки в нашия участък, в същото време не спазват разпоредбите и много трудно могат да бъдат санкционирани.”