ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Обсъждат общи правила за корабоплаването по река Дунав

БНТ2-Русе от БНТ2-Русе Даниела Василева
A+ A-
Чете се за: 00:45 мин.
У нас

Различните правила и административни разпоредби, действащи в дунавските държави, са част от пречките за ефективното развитие на корабоплаването. Как могат да бъдат унифицирани – на среща в Русе коментираха днес представители на местната и държавната администрация, и корабособственици. Предложенията предстоят да бъдат обобщени по проекта ДАНТЕ, по който работят всички 10 дунавски държави.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Състоянието и поддръжката на плавателния път – това е един от сериозните проблеми, отчетен още в началото на проекта. Според Манфред Зайц – генерален секретар на Про Данюб Интернешанъл, това се отразява особено негативно върху трафика – както на товари, така и на пътници. Друг проблем е бюрокрацията.

      Манфред Зайц – генерален секретар на Про Данюб Интернешънъл
      „Прекалено много и най-различни са документите, които се изискват в различните държави. Ние целим опростяване и намаляване на формулярите и формите, които трябва да бъдат изпратени към местната власт. А също и хармонизация на административните процедури по целия Дунав.”

      От българска страна вече има набелязани проблеми, който ще бъдат предложени за обсъждане.

      Александър Маринков – председател на Българската дунавска камара
      „Това, което най-много ни пречи на нас, неоправдано високите такси на някои пристанища, което затруднява после търговския обмен. Имаме много случаи, когато чуждестранни кораби, плавайки в нашия участък, в същото време не спазват разпоредбите и много трудно могат да бъдат санкционирани.”
      Предстои организирането на още работни срещи, както в България, така и в другите дунавски страни. Създадена е и онлайн платформа, на която могат директно да бъдат давани предложения, както и примери за добри практики. А крайната цел е до 2020 година товарният транспорт по реката да нарасне с 20%.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?