Над 17 милиона лева са вложени в пътя, който трябваше да свърже Рудозем със съседна Гърция. Отсечката е готова от години, но все още не се използва по предназначение, защото няма изграден път на гръцка територия, въпреки че има договореност между двете...
Над 17 милиона лева са вложени в пътя, който трябваше да свърже Рудозем със съседна Гърция. Отсечката е готова от години, но все още не се използва по предназначение, защото няма изграден път на гръцка територия, въпреки че има договореност между двете страни. Местните хора се опасяват, че шосето започва да се руши, след като по него постоянно падат камъни.
Според международна спогодба от 1995 година, заедно с граничните пунктове за Гърция - Илинден и Маказа, трябваше да се разкрие и трети - при Рудозем.
Величка Петкова: „Тук свършва пътя за Гърция. Зад мен отдавна трябваше да има граничен пропускателен пункт. Но вместо него все още има обрасъл с дървета хълм.“
За сметка на това от българска страна пътят е направен по всички стандарти за трансевропейски маршрут. Шукри Моллов е участвал в строителството на отсечката.
„Път за никъде. Средства само се вложиха, без да има покритие на средствата“, каза той.
Местните хора се опасяват, че докато дойде време да ползват шосето, то вече ще има нужда от ремонт.
Исеин Трампов: „Скатовете никъде не са обезопасени, навсякъде си падат камъни, свлича се, опасно е за минаване, трябваше да се сложи мрежи.“
Все пак остава надеждата, че пътуването за Гърция оттук ще е възможно.
Шукри Моллов: „...надяваме се да мине по-скоро, най-прекия път е тука даже и за област Пловдив, 40 километра е до морето.“
Преди няколко дни отново се заговори за отварянето на пункта и изграждането на необходимите 12 километра път от гръцка страна. Този път има и осигурено финансиране от програмата за трансгранично сътрудничество между България и Гърция.
Румен Пехливанов - кмет на Рудозем: „...Имаме уверение, че от наша страна това е абсолютен приоритет от страна на българското правителство. А имаме и уверението на гръцката страна, че за тях също е приоритет...“
Реално строителните работи би трябвало да започнат през следващата година. И тогава готовият вече път, да не е път за никъде.
Задържаха в София 29-годишен мъж за разпространение на детска порнография
Еврозоната и валутният курс в чейндж бюрата - какви промени се очакват?
Контрол на пътя: Допълнителни екипи на "Пътна полиция" ще следят трафика през празниците