НОВИНИ

В София се проведе дискусия за предизвикателствата пред медийния сектор в Европа

"Предизвикателствата пред медийния сектор в Европа" събраха на дискусия експерти в София с участието на еврокомисаря Мария Габриел. Идеите, около които се обединиха, са регулация на интернет и социалните медии да поемат отговорност за съдържанието, което предлагат, изготвяне на ясна дефиниция за фалшиви новини и медийна грамотност на всички слоеве от обществото за борба срещу тях. Тоня Димитрова беше там.

Тоня Димитрова
от Тоня Димитрова
20:55, 01.12.2017
Чете се за: 01:07 мин.
По света

Информационна болест, срещу която трябва да търсим не само лечение, а ваксина - така българският еврокомисар по цифрова икономика Мария Габриел определи феномена фалшиви новини.

Мария Габриел - еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество: Мащабите им далеч надхвърлят личното, стигат и до пряка атака към политическите ни ценности, към системите ни като общество.

От средата на ноември Мария Габриел започна обществени консултации във всички страни-членки на ЕС за борба с фалшивите новини, като в момента се събират кандидатури за създаване на експертна група.

Мария Габриел - еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество: Всички заедно - медии, журналисти, институции, гражданско общество, академични среди, да съумеем да предложим една по-голяма яснота за дефиницията за фалшиви новини - днес ние не разполагаме с такава, знаем какво не е фалшива новина. Да идентифицираме добри практики, да ги окуражим.

Общ подход трябва да бъде представен до пролетта на следващата година по време на българското председателство на Европейския съюз. Също тогава се очаква и да станат факт промените в Директивата за аудиовизуални медийни услуги.

София Владимирова - председател на СЕМ: Една от тях е защитата на малолетните и непълнолетните, изравняването на онлайн съдържанието и изравняването му с това на традиционните медии, защото вие знаете, че много често вече често се чуват упреци, които признавам не са без основание, че има едни медии, които са свръхрегулирани за разлика от интернет пространството, където регулация няма.

Проучване на фондация Конрад Аденауер показва, че доверието към социалните медии е по-високо от това към традиционните.

Кристиан Шпар - директор на медийната програма на фондация "Конрад Аденануер": Социалните медии не спазват същите стандарти при произвеждането на новини и трябва да подкрепим професионалните журналисти, за да вършат работата си по-добре.

Спорен момент от новата директива е разпределението на рекламата и дали всяка страна-членка да решава сама кога е най-гледаното телевизионно време. Планира се и задължителна квота от 30% европейски произведения, които да се предлагат в онлайн доставчиците на услуги по заявка.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Константин Константинов с изложба Посвещение в галерия Анастас
Константин Константинов с изложба "Посвещение" в галерия "Анастас"
Сергей Станишев: Забавянето на членството ни в Шенген е скандално
Сергей Станишев: Забавянето на членството ни в Шенген е скандално