Производството на мебели е един от малкото браншове, в които бизнеса успява въпреки конкуренцията на европейските фирми, смятат производители на български мебели. Заради ниските цени и съобразяването със специфичния български вкус, мебелите родно...
Производството на мебели е един от малкото браншове, в които бизнеса успява въпреки конкуренцията на европейските фирми, смятат производители на български мебели. Заради ниските цени и съобразяването със специфичния български вкус, мебелите родно производство са предпочитани на вътрешния пазар. Все по-трудно обаче производителите се справят със сивата икономика и недостига на квалифицирана работна ръка. Един от проблемите на родните производители на мебели е големият глад за кадри в дърбообработващата промишленост.
Стоян Стоянов, собственик и управител на фирма: “В България все по-трудно се работи легално, тъй като голяма част от потенциалните наши служители вече работят в други държави или в други градове."
Според Стоян Стоянов обаче най-големият бич в бранша е сивата икономика. В момента тя е превзела над 30 процента от бизнеса, без да плаща данъци и осигуровки.
Стоян Стоянов: ”За разлика от това ние трябва да поемаме разходи около 1 млн. лева на година, което изключително затруднява нашата дейност.”
Затова родните производители апелират да бъдат взети спешни мерки срешу нелоялната конкуренция, която на практика убива бавно, но сигурно изрядните производители в индустрията. А български мебели трябва да има.
Стоян Стоянов: ”Ние нямаме български автомобили, нямаме български телевизори и електроника, но е радостно че имаме български мебели.”
Компанията, която Стоян Стоянов управлява, произвежда мебели за дома и офиса вече 20 години. Ориентирана е към средния клас клиенти. Фирмата има цехове на площ от 20 хиляди квадратни метра, в мострената си зала представя последен модел кухни, мека мебел и спални.
Стоян Стоянов: "В изминалите години от съвсем малка фирма от двама души, днес при нас работят около 150 души. Изнасяме около 35% от нашата продукция в чужбина, в околни страни и в Европа най-вече. Обслужваме голяма част от българските мебелни вериги, които познават всички както и магазините, които имат бутикова насоченост."
За да продължи да се развиват този дял от промишлеността обаче българските фирми имат нужда от подкрепа. И я намират в кампанията на БНТ2 ”Купувам българското”.
„Блясъкът на Перперикон“ представя над 200 артефакта, сред които кръст с мощи на неизвестен светец
Яйца полетяха към Общинския съвет в Несебър: Жители на протест срещу скок на данък "сгради"
Нова измама в интернет: Несъществуващ монах в Бачковския манастир лекувал с билки диабет
Депутатите от бюджетната комисия приеха удължителния закон на първо четене (ОБЗОР)